تاریخ انتشار: یکشنبه 18 دی 1390
امید به بازگرداندن اثرات وابسته به سن در بیماران مبتلا به MS

  امید به بازگرداندن اثرات وابسته به سن در بیماران مبتلا به MS

تحقیقات جدید  معکوس کردن اثرات پیری در سیستم عصبی مرکزی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) را ممکن می داند. این مطالعه در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ همانطورکه ما مسن ترمی شویم ، توانایی بدن ما درترمیم کاهش می یابد. این نه تنها برای پوست (که در چین و چروک هایی که به عنوان بالا رفتن سن مشهود است) بلکه برای سایر بافت ها ی دیگر بدن نیزحقیقت دارد. برای بیماری هایی که تحت تاثیر فرایند های ترمیمی قرار می گیرند مانند MS ، این می تواند پیامدهای گسترده ای داشته باشند.
در MS ، لایه های محافظ فیبرهای عصبی مغز ، به نام غلاف میلین ، آسیب می بیند. از دست رفتن میلین فیبرهای عصبی مغز، ازارسال صحیح  پیام جلوگیری کرده ودر نهایت به از دست دادن خود فیبر عصبی  منجرمی شود. با این حال ، در اوایل این بیماری ، یک فرایند ترمیمی یا میلین سازی مجدد رخ می دهد و غلاف میلین ترمیم می شود. متاسفانه ، با افزایش سن افراد مبتلا به MS ، میلین سازی کاهش قابل توجهی یافته ، در نتیجه فیبرهای عصبی به طور دائم از دست می روند.
با این حال ، یک مطالعه جدید در موش ها نشان می دهد که کاهش وابسته به سن ترمیم غلاف میلین برگشت پذیراست.این مطالعه نشان داد که هنگامی که موش های پیر درمعرض سلولهای التهابی (مونوسیت) موش های جوان قرارمی گیرند روند میلین سازی می تواند معکوس شود.
پروفسور Robin Franklin ، مدیر انجمن MS کمبریج گفت : "آنچه در مطالعه ما نشان داده شده این است که پیری همراه با کاهش میلین سازی برگشت پذیر است.
برای افراد مبتلا به MS  این بدان معنی است که درمان ترمیمی در سراسر طول مدت این بیماری موثر است و روش های درمانی میلین سازی نیازی به پیوند سلول های بنیادی نداشته و سلول های بنیادی موجود در مغزاستخوان و ستون فقرات را می توان برای ترمیم میلین سازی، بدون در نظر گرفتن سن بیماربکار برد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه