تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 آبان 1392
تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان ابداع شد
یک متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری

  تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان ابداع شد

دکتر سیمین وحیدی گفت: تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان برای تکمیل روش جراحی گلد استاندارد یا انتخابی مورد استفاده قرار می گیرد و 98 درصد احتمال بهبودی وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

 دکتر سیمین وحیدی در چهارمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در پزشکی مولکولی،سلولی و بالینی به خبرنگار بنیان گفت: این تکنیک همزمان با عمل اسلینگ که روش سوزنی درمان بی اختیاری ادرار است، انجام می شود و افتادگی های کف لگن که در 38 درصد موارد همراه با بی اختیاری ادراری وجود دارد درمان می شود.
وی تصریح کرد: از طریق مسیر سوزن های اسلینگ، جراح متخصص، افتادگی رحم و عناصر لگنی را به بالای شکم می کشد و دو سوراخ ریز روی شکم بیمار ایجاد می شود که معمولا قابل رویت نیست.سپس نخ ها از یک طرف به طرف دیگر کشیده شده و به هم گره می خورند و مجددا زیر پوست قرار می گیرند و تنها 2 درصد احتمال عود مجدد برای این بیماران وجود دارد.
وحیدی ادامه داد: با این تکنیک مدت زمان عمل جراحی حدود 35 دقيقه است  و عوارض پس از جراحی به دلیل اینکه حداقل دستکاری روی بیمار انجام می شود بسیار کم و احتمال خونریزی پایین است .
این متخصص کلیه با تاکید بر اینکه شیوع بی اختیاری در جوامع عمومی از 18 درصد در زنان بالای 45 سال تا حدود 70 درصد در خانم هایی که در خانه سالمندان مستقر هستند متفاوت است، خاطر نشان کرد: تعداد زایمان ، یبوست مزمن ، سابقه جراحی کف لگن ، افراد دارای سرفه های مزمن و افراد با وزن بالا با احتمال بیشتری به بی اختیاری ادرار مبتلا می شوند.
وی در خاتمه اضافه کرد: بی اختیاری ادراری بر روی مسائل اجتماعی افراد و انجام فرایض دینی تاثیر می گذارد از این رو خانم ها نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند چون همیشه این اختلال نیاز به جراحی ندارد و گاهی با یک درمان ساده دارویی و ورزش بهبود می یابد.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه