تاریخ انتشار: پنجشنبه 09 آبان 1392
بینش بیشتر از بیماری های کبدی با استفاده از میکروسکوپ های جدید

  بینش بیشتر از بیماری های کبدی با استفاده از میکروسکوپ های جدید

استفاده از میکروسکوپ های الکترونی پیشرفته و فرایندهای آماده سازی نمونه منحصر به فرد در آن ها امکان درک بهتر ساختار بافت هایی نظیر کبد را فراهم نموده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، یک میکروگراف الکترونی از یک برش ساده ای از کبد، اطلاعات سه بعدی از دو سلول انتخاب شده ارائه می دهند که رنگ زرد در آن ها نشان دهنده قطرات چربی و رنگ آبی هسته سلول ها را نشان می دهد.

برش گیری درجا برای میکروسکوپ الکترونی به وسیله محققین استرالیایی بینش های تازه ای را در مورد دیابت و بیماری های کبدی به آن ها می دهد. این امکانات به محققین اجازه می دهد تا تصاویری سه بعدی از ساختارهای سلولی کبد ببینند.

آن ها مولکول هایی را  پیدا کردند که چربی را به عنوان انرژی ذخیره می کنند و لیپید نامیده می شوند و می توانند در برخی سلول های کبدی جایگزین شوند تا تمام جمعیت سلول های کبدی را از آسیب های ممکن حفاظت کنند.

این مطالعه به آن ها کمک کرد تا اهمیت واریته های سلولی رادرک کنند.

پروفسور پارتون در این زمینه می گوید: سلول ها همه مشابه نیستند و اگر برخی سلول ها محتوی لیپید زیادی باشند، آن ها خواهند مرد.

برخی سلول ها با جذب مقادیر زیاد لیپید می توانند به افراد کمک کنند. آن ها هم چنین می توانند لیپیدها را به سلول های دیگر منتقل کنند و موجب بقای آن ها شوند و در نهایت موجب حفظ کل جمعیت سلولی شوند.

مکانیزمی که موجب می شود که سلول ها به میزان زیادی از یکدیگر متمایز شوند به توانایی ذخیره ای آن ها باز می گردد و به عنوان هتروژنیتی شناخته می شود که در کبد به میزان قابل توجهی بالاست. ذخیره چربی در کبد از سلولی به سلول دیگر متفاوت است.

میکروسکوپ مورد استفاده در این مطالعه بسیار دقیق است و بیش از یک میلیون دلار قیمت آن است. چاقوی میکروتومی این میکروسکوپ از الماس ساخته شده و مواد را به ضخامت 60 نانومتر برش می دهد و در نهایت می تواند هر کدام از سطوح برش خورده را اسکن کند.

این بدین معنا است که این وسیله می تواند 666 برش از عرض یک مو با قطر متوسط بگیرد که مجموع ضخامت آن ها نهایتا می تواند 40000 نانومتر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه