تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1390
حلزون دریایی راهنمای دانشمندان برای افزایش حافظه

  حلزون دریایی راهنمای دانشمندان برای افزایش حافظه

تلاش برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات یادگیری توسط گونه هایی از حلزون دریایی مشهوربه  Aplysia californica درحال انجام است. این جانور نرم تن که توسط محققان برای مطالعه مغز استفاده می شود ،اشتراکات زیادی با دیگر گونه ها از جمله انسان دارد. تحقیقات مربوط به حلزون به درک درستی از یادگیری و حافظه کمک کرده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  ScienceDaily؛ دانشمندان علوم اعصاب از مرکز علوم بهداشت تگزاس در هوستون (UTHealth) ، از این مدل حیوانی برای تست استراتژی نوآورانه یادگیری طراحی شده برای کمک به بهبود حافظه مغزاستفاده کردندکه  نتایج آنها دلگرم کننده بود. ومی تواند برای افراد با اختلالات ناشی از پیری ، سکته مغزی ، آسیب های مغزی و یا اختلالات مادرزادی شناختی مفید باشد.
اصل این مطالعه در وب سایت  the Nature Neuroscience  منتشر شده است. گام های بعدی در این پژوهش ممکن است آزمایشات در مدل های حیوانی دیگر و در نهایت انسان را شامل شود.
 دکتر John H. Jack Byrne گفت : ما دریافتیم که حافظه می تواند بطورمحسوسی افزایش یابد.
هنگامی که شما به یک جلسه آموزشی می روید ، شما چندین واکنش شیمیایی مختلف را آغاز می کنید. اگر شما به یک جلسه دیگربروید ، تحت تاثیر بیشتری قرار می گیرید. او افزود: "ما روشی را برای تنظیم  این جلسات آموزشی ابداع کردیم به طوری که آنها با پویایی فرآیندهای بیوشیمیایی سازگار شوند."
دو گروه از حلزون پنج جلسه یادگیری را دریافت کردند. یک گروه جلسات یادگیری را در فواصل نامنظم طبق یک مدل پیش بینی شده کامپیوتری دریافت کرده و گروه دیگر ، جلسات آموزشی را در فواصل منظم 20  دقیقه دریافت کردند.
پنج روز پس از تکمیل جلسات آموزشی ، افزایش قابل توجهی در حافظه گروهی که با برنامه پیش بینی شده توسط یک کامپیوترآموزش دیده بود مشاهده شد. اما افزایشی در گروه با فواصل منظم 20 - دقیقه ای تشخیص داده نشد.
محققان برای تایید یافته های خود ، سلولهای عصبی مغز حلزون را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و فعالیت بیشتری را در آنهایی که برنامه های آموزشی پیشرفته را دریافت کرده بودند مشاهده کردند.
Byrne گفت : "این مطالعه نشان می دهد امکان استفاده از روش های محاسباتی در طراحی زمانبندی آموزش برای کمک به تقویت حافظه وجو دارد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه