تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1390
استاتین ها ممکن است خطر ابتلا به ناهنجاری های ریه در افراد سیگاری را افزایش دهند

  استاتین ها ممکن است خطر ابتلا به ناهنجاری های ریه در افراد سیگاری را افزایش دهند

بر اساس یک مطالعه جدید، استفاده از استاتین ها ممکن است استعداد ابتلا به پیشرفت بیماری بینابینی ریه (ILD) در افراد سیگاری را تحت تاثیر قرار دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ در حالی که برخی از مطالعات نشان داده اند که استاتین ها ممکن است در درمان بیماری های ریوی فیبروتیک مفید باشند ، برخی دیگر پیشنهاد کرده اند که آنها ممکن است با افزایش ترشح سیتوکین التهابی سبب پیشرفت فیبروزریوی شوند و گزارشهای موردی متعددی نیز تاثیر آنها را درتوسعه انواع مختلف ILD بیان کرده اند.

دکتر George R. Washko ازبیمارستان بوستون گفت "بر اساس گزارش های قبلی درمورد ILD مرتبط با استاتین و داده هایی که نشان می دهد سیگار کشیدن با ناهنجاری های بینابینی ریه (ILA) که زمینه ساز ILD است مرتبط است، ما فرض کردیم که استاتین ها می بایست خطر ابتلا به ILA را در جمعیت افراد سیگاری افزایش دهند. بر این اساس ، ما به بررسی ارتباط بین مصرف استاتین و ILA در گروه زیادی از افراد سیگاری پرداختیم. علاوه بر ارتباط بین مصرف استاتین و ILA در انسان ، ما همچنین نشان دادیم که تجویز استاتین آسیب ریه و فیبروزرا در موش های تحت درمان با بلئومایسین تشدید می کند.
دکتر Hunninghake گفت: با وجودیکه در مطالعه ما استفاده از استاتین با ILA همراه بود ، هنگامی که این یافته ها با سلامت بیماران قیاس می شود با احتیاط  باید استفاده شود."مزایای قابل توجه استاتین درمانی در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی احتمالا بیشتر از خطر توسعه ILA است و کاربرد استاتین ممکن است به نفع برخی بیماران مبتلا به بیماری تنفسی باشد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه