تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1390
دو ژن مرتبط با اضطراب و اختلال رفتار در موش شناسایی شد

  دو ژن مرتبط با اضطراب و اختلال رفتار در موش شناسایی شد

محققان دانشگاه  Baylor در گزارشی که در مجله Nature Genetics به چاپ رسیده است عنوان کردند: اضطراب و مسائل رفتاری با پروتئین اضافی MeCP2 که ناشی از بیان بالای دو ژن CRH و Oprm1  است مرتبط می باشد. این ممکن است راهی برای درمان این مشکلات در بیماران با مقادیر بالای این پروتئین باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress؛ هنگامی که پروتئین MeCP2 وجود ندارد و یا ناقص است ، دختران دچار سندرم اختلال عصبی Rett در اوایل زندگی خود می شوند. مقادیر بیش از حد این پروتئین نیزکه اخیرا به عنوان سندرم تکثیر MeCP2 شناسایی شده است ، معمولا بر پسران  اثر دارد و ممکن است پسران این ژن را از مادر خود به ارث ببرند. درهر دو مورد ، اضطراب و نقص های رفتار اجتماعی در افراد مبتلا به این بیماری ، همراه با مشکلات حرکتی و نقص های شناختی وجود دارد.
دکترRodney Samaco گفت: "ما برای اولین بارمدل موشی سندرم تکثیر MeCP2 را شناسایی کردیم، سپس افرادی با این اختلال را درکلینیک یافتیم. ما دریافتیم که MeCP2 درواقع عمده ترین عامل در فنوتیپ این بیماران است. در حال حاضرما دو ژن درگیر دراین سندرم را شناسایی کردیم که ممکن است برای توسعه درمان بیماران مفید باشد.
دکترSamaco گفت: درموش تکثیر سطح MeCP2 باعث اضطراب و رفتارشبه اوتیسم شده و بیان چند صد ژن را تغییرمی دهد. از این تعداد ، دو ژن  CRH و Oprm1 ، در رفتار اجتماعی و اضطراب دخیل هستند.
زمانی که ما سطح CRH را کاهش دادیم، شاهد کاهش اضطراب بودیم و کاهش سطح Oprm1 سبب بهبود رفتار اجتماعی شد.
این یافته ها نشان می دهد که به جای تلاش برای تنظیم سطح پروتئین MeCP2 ، افزایش سرعت بیان ژن هایی که این پروتئین را تحت تاثیر قرارمی دهند ، ، می تواند علائم اختلالات MeCP2 را تغییر دهد.
در واقع ، Samaco با کاهش سطح  پروتئینی که گیرنده سلولی CRH است، چه از طریق مولکولی وچه استفاده از دارو نشان داد که میزان اضطراب کاهش یافت. این امر می تواند یکی دیگر ازابزارهای مقابله با اضطراب ناشی از سندرم تکثیررا فراهم کند.
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 13 بهمن,1392

پوریا

وجدانات از دست میده درست <br />حالت دعوا پیدا می کند درست <br />تمام رفتار اذیتی را مجبور به کار ببره <br />مجبور ناراحت کنه

یکشنبه, 13 بهمن,1392

پوریا

اختلال پیدا می کنه شخصی که بره برسه به هنگ خواسته دیگران

یکشنبه, 13 بهمن,1392

پوریا

اختلال رفتار یعنی برای اذیت کردن دیگران جلو می آید همه انسانها خواسته دارند دوبرای نفع شخصی خود می خواهند به خواسته خود برسند <br />حالا اگر برای نفع شخصی نباشد وبرای اذیت کردن دیگران که به خواسته هایشان نرسند کاری ناراحت کننده وآن شخصی که دیگری را ناراحت کرده نیاز به رفتار درمانی دارد

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه