تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1390
گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد در افراد پر اضطراب موثر باشد

  گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد در افراد پر اضطراب موثر باشد

حواس پرتی یک مسکن ثابت شده ی درد است و دریک مطالعه جدید که درمجله  Pain منتشر شده است ، گزارش شده که گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد افراد پراضطراب موثر باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ محققان مرکز پژوهش درد دانشگاه یوتا ، مزیت بالقوه موسیقی را برای منحرف کردن پاسخ های روانی به محرک درد ارزیابی کردند. آنها فرض کردند که موسیقی ممکن است تمرکز ادراکی از درد را منحرف کند. اگر درست باشد ، کلید کنترل موفق درد با استفاده از این روش ممکن خواهد شد.
صد و چهل و سه نفر برای این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند. آنها تحت آزمون گوش دادن به آهنگ های موسیقی قرار گرفته و حین گوش دادن به موسیقی ، در نوک انگشت تحت شوک درد با الکترود  قرار گرفتند.
این یافته ها نشان داد که تحریک درد بطور معنی داری با افزایش گوش دادن به موسیقی کاهش یافت. موسیقی با فعال کردن مسیرهای حسی که با مسیر درد رقابت می کند و با تحریک واکنش های احساسی به کاهش درد کمک می کند. بنابراین موسیقی تعامل فکری و عاطفی معنی داری با کاهش درد دارد.
در میان افراد مورد مطالعه ، افراد پراضطراب بیشترین تعامل را درمورد کاهش درد نشان دادند . یافته ها نشان می دهد که فعالیت هایی نظیر گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد در افراد پراضطراب موثر باشد و آنها به راحتی می توانند جذب فعالیت های روزمره خود شوند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه