تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 آبان 1392
32 درصد از سرطان های زنان به سرطان سینه اختصاص دارد
معاون وزارت بهداشت:

  32 درصد از سرطان های زنان به سرطان سینه اختصاص دارد

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع سرطان سینه در ایران را 18 در 100 هزار نفر برآورد کرد و گفت: 32 درصد از سرطان های زنان در کشور به سرطان سینه اختصاص دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، دکتر ˈ ایرج حریر چی ˈ در ششمین کنگره سرطان سینه در بیمارستان امام خمینی ( ره ) با اعلام این خبر افزود: در سال های اخیر بالاترین تعداد کنگره ها در رشته های تخصصی پزشکی به سرطان سینه اختصاص داده شده است و به دلیل اهمیت این موضوع از شلوغ ترین کنگره های پزشکی محسوب می شود.
 
وی اظهار داشت: فعالیت های علمی و پژوهشی در این زمینه بسیار حایز اهمیت است و باید از کپی برداری در این زمینه خودداری شود.
 
وی در توضیح این مطلب افزود: سن ابتلای زنان ایرانی به سرطان سینه حدود 10 سال کمتر شده است و به همین دلیل در این زمینه باید بررسی های بسیاری انجام شود که چه عواملی منجر به چنین وضعیتی شده است.
 
حریرچی با بیان اینکه سرطان سینه از شایع ترین سرطان ها محسوب می شود، از استفاده نشدن به میزان مطلوب از مطالب علمی ارائه شده در کنگره های پزشکی ابراز گلایه کرد و گفت: دراین گونه کنگره ها، تعداد زیاد مقالات علمی ارایه می شود که متاسفانه کمتر به آنها استناد می شود و این درحالی است که تازه ترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان در این همایش ها ارائه می شود .
 
به گزارش ایرنا وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بودجه دولت و یا مالیات هایی که اخذ می شود تنها برای درمان سرطان سینه استفاده نمی شود بلکه وظیفه ما تامین سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در جامعه است.
 
معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پیشگیری یکی از مقوله های مهم نظام سلامت است گفت: باید توجه داشت میزان قابل توجهی از روش های درمان سرطان سینه مورد تایید نیست زیرا از روش ها علمی برای درمان استفاده نشده است و به همین دلیل تاثیری بر تداوم و بقای بیمار ندارد. بنابراین باید از کاربرد اینگونه روش ها اجتناب کرد. 
 
وی توصیه کرد : باید سعی شود در درمان این بیماری روش های مهمی از جمله غربالگری ، پیشگیری های اولیه و افزایش آگاهی عمومی مد نظر قرار گیرد.
 
ششمین کنگره سراسری سرطان سینه در روزهای 15 تا 17 آبان ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره ) برگزار می شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه