تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 آبان 1392
ایران در 5 سال آینده قطب درمان سرطان سینه در خاورمیانه می شود

  ایران در 5 سال آینده قطب درمان سرطان سینه در خاورمیانه می شود

رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی گفت: ایران در5 سال آینده قطب درمان سرطان سینه در خاورمیانه می شود زیرا با تلاش متخصصان ایرانی درمان این بیماری با پیشرفت های خوبی همراه بوده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا دکتر ˈزهرا شیخی در ششمین کنگره سراسری سرطان سینه که در تالار امام بیمارستان امام خمینی ( ره) برگزار شد افزود: این بیماری شایع ترین سرطان در زنان است که متاسفانه در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته و بسیاری از خانواده ها در گیری آن شده اند.
 
وی اظهارداشت: مادر رکن اصلی خانواده محسوب می شود از این رو ابتلا به سرطان سینه هر خانواده ای را دچار مشکل جدی می کند .
 
شیخی خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های خدمات پزشکی و درمانی یکی از مهمترین چالش های این حوزه است که نیازمند برنامه ریزی های مناسب از سوی مسوولان حوزه سلامت است.
 
وی اظهار داشت: سالانه حدود 8 تا 10 هزار نفر در کشور به سرطان سینه مبتلا می شوند و با توجه به تلاش های علمی و دستاوردهای بزرگ پژوهشی و فناوری به نظر می رسد سن ابتلا به این بیماری در کشور ما یک دهه پایین تر از سایر کشورهاست.
 
به گفته شیخی سرطان سینه یکی از معدود بیماری هایی است که با غربالگری و تشخیص زودرس امکان کمک بیشتر به فرد فراهم می شود.
 
رییس پژوهشکده سرطان سینه ادامه داد: برای انجام غربالگری و تشخیص زودرس باید ساز و کارهای گوناگونی در نظر گرفت که دراین میان برگزاری کنگره های علمی یکی از این راهکارهاست.
 
وی افزود: در این کنگره راهکارهایی در جهت پیشگیری از سرطان های ارثی ، پرهیز از درمان های نابجا ، رادیوتراپی حین عمل و همچنین روش های استفاده از نتایج آماری در بالین بیمار و بررسی هزینه اثربخشی برای غربالگری در سرطان ، ارتقای کیفیت زندگی مبتلایان ، تست های کلینیکی و پاراکلینیکی ، روش های جدید جراحی و تشخیص، از مواردی است که دراین کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
شیخی گفت: برای نخستین بار امسال دراین کنگره مباحث مربوط به اخلاق پزشکی در سرطان ارائه می شود. همچنین پردازش اطلاعات در حوزه سرطان یک نیاز جدید است که امروزه متخصصان برخی از کشورهای دنیا به آن روی آورده اند و این موضوع در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
ششمین کنگره سراسری سرطان سینه با هدف افزایش و ارتقای هرچه بیشتر دانش روز 15 تا 17 آبان ماه در بیمارستان امام خمینی ( ره ) برگزار می شود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه