تاریخ انتشار: یکشنبه 19 آبان 1392
القا سلول های بنیادی به عروق کرونری برای ترمیم بافت قلبی بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند

  القا سلول های بنیادی به عروق کرونری برای ترمیم بافت قلبی بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند

محققین درصدد طراحی آزمایشی هستند تا سلول های بنیادی خود فرد را برای ترمیم بافت قلبی(عروق کرونری) در بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند، استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از therepublic، محققین پزشکی در حال گام گذاشتن به مطالعه ای هستند که بیش از 10 میلیون سلول بنیادی را در بیماران دچار حمله قلبی شده، مستقیما به عروق کرونری القا می کند، این مطالعه تلاشی برای ترمیم بافتی است که می تواند برای همیشه آسیب ببیند.

بازسازی و ترمیم موضوع رایج بسیاری از داستان های علمی تخیلی بوده و هدفی بود که کشف آن ذهن بسیاری از دانشمندان واقعی را به خود مشغول کرده است.

محققین  موسسه قلب استونی بروک، یک مطالعه بالینی را طراحی کرده اند که  هدف از آن به دست آوردن و تزریق سلول های بنیادی خود فرد به درون عروق مسدود شده ای است که مسئول حملات قلبی هستند. این روش یک روش درمانی بعد از حمله قلبی در بیمارانی است که حمله قلبی وسیعی داشته اند. در بیمارانی با این شدت حمله قلبی، وسعت ضایعه زیاد است و در نتیجه بافت قلبی نمی تواند به صورت طولانی مدت نمایش موثری داشته باشد.

هر ساله 715000 نفر آمریکایی دچار حمله قلبی می شوند که از این بین 525000 نفر از آن ها اولین حمله قلبی را تجربه می کنند. هر 44 ثانیه یک نفر در ایالات متحده بر اثر حمله قلبی می میرد.

محققین تصمیم گرفته اند که مطالعه شان را روی فردی که برای سومین بار دچار حمله قلبی شده بود انجام دهند. اما آن ها مردد هستند که از کدام یک از سلول ها فرد استفاده کننده اما سلول های مغز استخوان وی به نظر گزینه مناسبی می آید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه