تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1390
پروتون درمانی روشی برای درمان موثر سرطان پروستات

  پروتون درمانی روشی برای درمان موثر سرطان پروستات

با توجه به دو مطالعه جدید منتشر شده در مجله بین المللی Oncology•Biology•Physics ، پروتون درمانی که نوعی درمان با استفاده از پروتون به جای اشعه X است، درمان مطمئن و موثری برای سرطان پروستات می باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ در اولین مطالعه ، محققان دانشگاه فلوریدا ، 211 مرد مبتلا به سرطان پروستات  با خطرکم ، متوسط ​​، و بالای ابتلا را مورد مطالعه قرار دادند. این مردان با پروتون درمانی  تحت درمان قرار گرفتند. پس از دو سال پیگیری ،این تیم تحقیقاتی گزارش داد که درمان موثر و عوارض جانبی گوارشی و ادراری تناسلی حداقل بوده است.
در مطالعه دوم ، محققان از بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ، تجزیه و تحلیل مشابهی را با پرتو درمانی خارجی با دوز بالا اشعه با استفاده از ترکیب فوتون (پرتو ایکس) و پروتون با براکی تراپی (ایمپلنت دانه رادیواکتیو) انجام دادند.
در طول سه سال ، 196 بیمار تحت این پرتو درمانی خارجی قرار گرفتند. داده های بدست آمده با داده های مشابه از 203 بیمار که تحت براکی تراپی در طول همان مدت زمان بودند مقایسه شد. محققان سپس میزان شکست های بیوشیمیایی (اندازه گیری آماری برای امکان عود سرطان) را مقایسه کردند و مشخص شد که مردانی که درمان فوتون / پروتون را دریافت کردند نرخ مشابه عود را نسبت به مردان دریافت کننده براکی تراپی داشتند.
دکتر John J. Coen انکولوژیست بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون گفت: "برای مردان مبتلا به سرطان پروستات ، براکی تراپی و پرتودرمانی خارجی با استفاده از فوتونها و پروتون هر دو از درمان های بسیار موثر با نرخ مشابه عود می باشد. بر اساس این داده ها ، عقیده ما این است که مردان مبتلا به سرطان پروستات  بطورمنطقی می توانند هر دو درمان را برای سرطان پروستات انتخاب کنند. .

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه