تاریخ انتشار: یکشنبه 19 آبان 1392
محققین کشف کرده اند که چگونه سیستم ایمنی آسیب کبدی را طی هپاتیت القا می کند

  محققین کشف کرده اند که چگونه سیستم ایمنی آسیب کبدی را طی هپاتیت القا می کند

محققین نشان داده اند که چگونه سیستم ایمنی سلول های کبدی را طی هپاتیت با استفاده از ژن JunB/AP-1 مورد تهاجم قرار می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، عفونت های ویروسی دلیل اولیه التهاب کبدی یا هپاتیت ها هستند و میلیون ها فرد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده اند و تبدیل به معضلی برای سلامتی در سراسر جهان شده اند. شرایط حاد می توانند موجب آسیب های غیر قابل برگشتی شوند و اگر درمان نشوند به صورت مزمن در می آیند و منجر به بیماری های خطرناکی مانند سیروز و سرطان می شوند.

لطیف بکری یکی از محققین، جزئیات این مطالعه را این گونه توضیح می دهد: فعال شدن JunB/AP-1 در مجموعه ای از سلول های ایمنی به نام سلول های کشنده ذاتی(NK cells) تولید اینترفرون گاما را افزایش می دهند و سلول های کبدی را مورد تهاجم قرار می دهند در حالی که اندام دچار بیماری هپاتیت شده است.

با کشف این موضوع، نویسندگان این مطالعه مکانیسمم جدیدی را پیشنهاد کردند که به موجب آن AP-1 در کبد مانند یک شمشیر دولبه عمل می کند. این پروتئین به عنوان اولین سد دفاعی بر علیه ویروس هایی است که موجب بیماری می شوند، از طرف دیگر می تواند آسیب های کبدی وابسته به رژیم غذایی و ژنتیک را در بیماران موجب  شود.

توازن بین این سیگنال ها برای درک بیماری زایی التهاب کبدی و طراحی روش های درمانی جدید برای جلوگیری از این بیماری اساسی است.

سلول های کشنده ذاتی بخشی از ریز محیط پیرامونی تومورها هستند، و در این مطالعه این محققین تاکید دارند که شناخت بهتر این سلول ها برای طراحی درمان های ایمنی که مشخصا سلول های توموری را هدف قرار می دهند، مهم است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه