تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1390
کوتاه شدن قد خطر شکستگی و مرگ را در زنان مسن افزایش می دهد

  کوتاه شدن قد خطر شکستگی و مرگ را در زنان مسن افزایش می دهد

براساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله Bone and Mineral Research زنان مسنی که بیش از دو اینچ کاهش قد می یابند با افزایش خطر شکستن استخوان و مرگ روبرو هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedical xpress؛این مطالعه نشان داد که زنان 65 ساله و مسن تر که طی 15 سال بیش از دو اینچ کوتاه می شوند، در مقایسه با زنانی که کمتر از دو اینچ  کوتاه می شوند 50 درصد بیشتر احتمال دارد به شکستگی استخوان و مرگ درطی پنج سال پس از آن دچار شوند.
دکتر Teresa Hillier متخصص غدد و محقق ارشد درمرکز تحقیقات بهداشت پورتلند گفت : "اکثر زنان در اثر افزایش سن کوتاه می شوند، اما ما متوجه شدیم که کسانی که بیش از دو اینچ قد از دست دادند، در معرض خطر بالاتری از شکستن استخوان و مرگ ناشی از علل شایع از جمله بیماری های قلبی قرار دارند."
کاهش قد، شاخص پوکی استخوان و تضعیف استخوان است که می تواند منجر به شکستگی های ستون فقرات ، لگن، مچ دست و استخوان های دیگرشود. شکستگی لگن ناتوان کننده ترین است. با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، نزدیک به 300.000 نفر در بیمارستان هر ساله با شکستگی لگن بستری می شوند. 20 درصد از آنها ظرف یک سال می میرند و بسیاری از آنها پس از شکستگی از کار افتاده می شوند.


ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه