تاریخ انتشار: شنبه 25 آبان 1392
سرنخ های جدید از سرطان سینه مهاجم

  سرنخ های جدید از سرطان سینه مهاجم

محققین کوئینزلند یک سوئیچ ژنتیکی را شناسایی کرده اند که نشان می دهد که آیا سرطان سینه در خانم ها گسترش خواهد یافت یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تیم تحقیقاتی دریافته اند که یک مولکول RNA ویژه در سرطان های تهاجمی از دست می رود. این محققین می گویند این یافته می تواند یک پیش بینی روشن برای بیماران مبتلا به سرطان سینه فراهم آورد و در نهایت دری را برای درمان های جدید باز کند.

لزوما، این قطعه ژنی خاص یا میکرو RNA به طور طبیعی به عنوان یک ترمز اورژانسی در برنامه ژنتیکی ما عمل می کند و تضمین می کند که سلول های ما به صورت طبیعی تکثیر یابند.

اما این محققین دریافته اند که این ترمز اورژانسی در تومورهای تهاجمی از کار می افتد. عدم حضور تصادفی این عامل در تست های سرطان می تواند مارکر مشخصی باشد که احتمال پراکندگی و گسترش تومور بسیار بالاست.

دکتر Cloonan می گوید: ما می دانیم که سرطان های سینه به ندرت باعث مرگ افراد می  شوند، نتایج هم نشان می دهد که در تست ها تعداد تومورهای مهاجم و آن هایی که متاستاز می دهند با توجه به این مارکر کم می باشند.

سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در بین خانم هاست و بقای فرد به زمان تشخیص این سرطان بستگی دارد و زمانی که شروع به متاستاز کرد به طور میانگین در بین 21 درصد افراد چیزی حدود پنج سال بقا وجود دارد.

این مطالعه می تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد؛ اگرچه این میکروRNA در مورد سرطان سینه شناسایی شد اما واضح است که این میکروRNA در مورد سرطان کبد، معده، مغز و... نیز می تواند از دست رفته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه