تاریخ انتشار: شنبه 25 آبان 1392
گزینه درمانی جدید برای پارکینسون

  گزینه درمانی جدید برای پارکینسون

مطالعه جدیدی که با استفاده از نمونه های موجود در Parkinson's UK Brain Bank صورت گرفته نشان می دهد گسترش پروتئینی به نام alpha-synuclein باعث مرگ سلول های عصبی درنوعی بیماری مشابه پارکینسون با نام multiple system atrophy (MSA) می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققان پروتئین مذکوررا با ساختاری غیر طبیعی به مغز موش های سالم تزریق نموده وعلایم بیماری MSA را مشاهده کرده اند.

MSA از بیماری های پیشرونده دستگاه عصبی است که تنها در انگلیس 3000 نفر را در گیر کرده است. این بیماری باعث مرگ سلول های عصبی موجود در مغز شده در نتیجه مشکلاتی درحرکت، تعادل و عملکردهای غیر ارادی در بخش هایی از بدن نظیر مثانه و  نیز کنترل فشار خون بوجود می آورد. این بیماری نوعی از پارکینسون به شمار می آید و علایم آن بسیار مشابه پارکینسون است. این بیماری به گفته دانشمندان بیماری پیچیده ای است و درمان های محدودی برای مبتلایان وجود دارد.

در این مطالعه از نمونه های اهدایی افرادی که در زمان حیاتشان دچاربیماری MSA بوده اند استفاده شده و پروتئین alpha-synuclein غیرطبیعی جدا شده از این بافت ها را به مغز موش ها ی سالم تزریق کرده اند. محققان تغییرات رفتاری را در موش ها پس از 90 روز مشاهده کرده اند. با بررسی مغز موش های مورد آزمایش مشخص شده است پروتئین مذکور در بسیاری از مناطق مغز گسترش یافته و موجب مرگ سلول های عصبی شده است. با این نتایج محققان امیدوارند با ارائه روش هایی که از گسترش پروتئین alpha-synuclein در مغز جلوگیری می کنند بتوانند پارکینسون و MSA را درمان کنند. موش های مورد آزمایش، در مطالعه روند پیشرفت بیماری نیز می توانند به کارروند.

نتایج این مطالعه در مجله PNAS به چاپ رسیده است.

پایان مطلب/

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه