تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1390
افزایش خطر ابتلا به آسم در کودکان تولد یافته از طریق سزارین

  افزایش خطر ابتلا به آسم در کودکان تولد یافته از طریق سزارین

بنابر یک مطالعه جدید، درکودکان متولد شده از طریق سزارین افزایش خطر ابتلا به آسم وجود دارد. این مطالعه که بر روی مادران و کودکان نروژی انجام شده نشان می دهد که درکودکان متولد شده طی سزارین افزایش خطر ابتلا به آسم در سن سه سالگی وجود دارد. این به ویژه در میان کودکانی که  تمایل ارثی به آسم و آلرژی ندارند دیده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress؛ داده های بدست آمده از بیش از 000 37 شرکت کننده در مطالعه برای بررسی رابطه بین روش زایمان و توسعه عفونت دستگاه تنفس تحتانی ، خس خس و آسم در سه سال اول زندگی مورد استفاده قرار گرفت. کودکان متولد شده توسط سزارین با متولدشدگان واژینال مقایسه شد .

نتایج نشان می دهد که کودکان متولد شده توسط سزارین افزایش خطر ابتلا به آسم را در سه سال اول زندگی نشان دادند ، اما هیچ افزایش خطری درابتلا به عفونت های مکرر دستگاه تنفس تحتانی و یا خس خس مشاهده نشد. این افزایش خطر ابتلا به آسم بیشتر در میان فرزندان مادران بدون سابقه آلرژی مشاهده شد.
Maria Magnus محقق بخش بیماری های مزمن در موسسه بهداشت عمومی نروژ گفت: بعید است که یک زایمان سزارین به تنهایی باعث افزایش خطر ابتلا به آسم شود بلکه کودکان متولدشده از این طریق  ممکن است آسیب پذیری زمینه ای داشته باشند.
کودکان تولد یافته از طریق عمل سزارین ممکن است به علت تغییر در فلور باکتریایی روده که برتکوین سیستم ایمنی شان تاثیر می گذارد ، یا به دلیل اینکه اغلب افزایش خطر ابتلا به مشکلات جدی تنفسی در طول هفته های اول زندگی دارند افزایش خطر ابتلا به آسم را نشان می دهند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه