تاریخ انتشار: دوشنبه 27 آبان 1392
تأثیر پروتئین HIV بر اختلالات عصبی

  تأثیر پروتئین HIV بر اختلالات عصبی

دانشمندان موفق به کشف پروتئین Tat در ویروس HIV شدند که موجب ایجاد اختلالاتی در ارتباطات سیناپسی بین سلول های عصبی می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، پروتئینی که توسط سلول های مغزی آلوده به HIV پوشیده شده است، ارتباط سیناپسی بین شبکه سلول های عصبی را تغییر می دهد. این مطالعه می تواند توضیح دهد که چرا نیمی از بیماران مبتلا به ویروس ایدز دارای سطوحی از اختلالات عصبی می باشند.
به گفته دکتر Hargus ، این تغییرات سیناپسی علایم مرگ سلول عصبی نمی باشد. درعوض این تغییرات یک پاسخ حفاظتی ناشی از تحریک بیش از حد شبکه عصبی توسط پروتئین HIV transactivator of transcription (Tat) می باشد. اختلالات عصبی وابسته به HIV (HAND) نتیجه غیر مستقیم HIV می باشد. Tat در ایجادHAND قویأ شرکت دارد.
دانشمندان اثرات Tat را در مدل های رت افزایش داده و تغییرات پروتئین های سیناپسی را دنبال کردند. آنها گزارش کردند که تغییرات درسیناپس های مهاری و هم تحریکی توسط فعالیت اتصالی خاص Tat آغاز گردید. این یافته تغییر دارویی وابسته به Tat را نشان داد. تغییر انتقال سیناپسی بین سلول های عصبی توسط داروها، تغییرات سیناپسی القا شده توسط Tat را معکوس می کند. در آینده این عامل می تواند هدفی را برای ایجاد داروهایی علیه اختلالات عصبی فراهم کند. این آزمایشات در حال بررسی ارتباط بین تغییرات القاشده با دارو در اتصالات سیناپسی و تغییرات در عملکرد شناختی می باشد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه