تاریخ انتشار: یکشنبه 25 دی 1390
غیرفعال سازی ویروس ها با کمک پلاسما  قبل از حمله  آنها به سلول امکانپذیر شد

  غیرفعال سازی ویروس ها با کمک پلاسما قبل از حمله آنها به سلول امکانپذیر شد

آدنوویروس می تواند سبب بروزعفونت های تنفسی ، چشم  و روده شده ومانند ویروس های دیگر ازسیستم های سلولی ارگانیسم های آلوده به منظور تولید پروتئین ها و تکثیر خود استفاده می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ در حال حاضر یک تیم تحقیقاتی بین المللی از دانشمندان دانشگاه های چین و استرالیا با استفاده از پلاسما راهی را برای اختلال در روند تکثیر ویروس ها و برای آسیب به آنها در محیط آزمایشگاهی ، قبل از تماس آنها با سلول های میزبان ارائه کردند.
این محققان محلول هایی حاوی آدنوویروس تهیه کرده و سپس نمونه ها را تحت درمان با پلاسما در دمای پایین و ولتاژ الکتریکی قرار دادند. الکترون های قوی میدان الکتریکی که با مولکولها برخورد می کند، ذرات باردار و مولکولهای بسیار واکنش پذیری مانند اتم اکسیژن را تولید کرده که به احتمال زیاد سبب تخریب پروتئین هسته ویروس ها و آسیب یا تخریب DNA ویروسی می شود. هنگامی که این محلولهای ویروسی به کلنی های سلول های کلیوی جنینی اضافه شد، نمونه های تحت درمان با پلاسما ،فعالیت ویروسی بسیار کمی را نشان داد.
این تکنیک در مجله Applied Physics Letter AIP's journal پذیرفته شده است.
آدنوویروس خطر تهدید کننده زندگی برای بیماران تحت درمان با سلول بنیادی محسوب می شود ، بنابراین درمان ضد ویروسی پلاسما ممکن است به هموار کردن راهی برای درمان مطمئن تر کمک کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه