تاریخ انتشار: شنبه 02 آذر 1392
استفاده از سلول های بنیادی تک هسته ای مغز استخوان عملکرد قلب را بهبود نمی بخشد

  استفاده از سلول های بنیادی تک هسته ای مغز استخوان عملکرد قلب را بهبود نمی بخشد

مطالعات صورت گرفته با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان به منظور درمان قلب انفارکته حاکی از کارآیی پایین این سلول ها در این زمینه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical، اطلاعات جدید گزارش شده توسط موسسه سلول درمانی قلبی عروقی در دالاس نشان داد که استفاده از سلول های بنیادی تک هسته ای مغز استخوان، عملکرد قلب را در یک سال به میزان قابل توجهی بیشتر از مدت شش ماهه بهبود نمی بخشد.

در حالی که کاهش بافت اسکار در شش و12 ماه قابل اندازه گیری بود، اما سلول های بنیادی به کار گرفته شده به صورت پیوند در نارسایی میوکارد به طور کلی عملکرد قلب را بهبود نبخشید.

در حالی که بحث های امنیتی در کار کردن با سلول های بنیادی مغز استخوان مطرح نیست، نتایج کاهش بافت اسکار در شش ماه و یک سال و بهبود به میزان کم در عملکرد بطن چپ در مقایسه با گروه کنترل، پیشنهاد می کند که این نوع از سلول های بنیادی کارآیی درمانی پایینی دارند.

در این مطالعه که به صورت پیوند در زمان انفارکته قلبی صورت گرفت و در مطالعات قبلی که پیوند مدتی بعد صورت گرفته بود، هر دو از سلول های تک هسته ای مغز استخوان اتولوگ در درمان تصادفی بیماران و در فواصل زمانی مختلف بعد از حمله قلبی استفاده کردند.

هر دو این مطالعات نشان داد که سلول درمانی روشی مطمئن و امن است اما هر دو این مطالعات حاکی از ناکارآمدی سلول های بنیادی مغز استخوان به عنوان پیوندی برای بهبود عملکرد بطن چپ بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه