تاریخ انتشار: یکشنبه 25 دی 1390
استفاده ازسلول های بنیادی برای درمان سکته مغزی توسط محققان دانشگاه کنتاکی

  استفاده ازسلول های بنیادی برای درمان سکته مغزی توسط محققان دانشگاه کنتاکی

دانشگاه کنتاکی  یکی از چند کشوری است که پیشگامانه به بررسی اثرات سلول های بنیادی بزرگسالان در بیماران مبتلا به ایسکمی حاد مغزی پرداخته است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ؛ دکتر Michael Dobbs محقق اصلی این مطالعه  گفت : سلول های بنیادی بالغ ممکن است پتانسیل زیادی برای درمان سکته مغزی داشته باشد، و ما باید بطور علمی به آن دست پیدا کنیم. ما بسیار خوشحالیم که برای اولین بار یک کارآزمایی بالینی با استفاده ازسلول های بنیادی را برای سکته مغزی انجام دادیم .
با وجود پیشرفت های اخیر در درمان سکته ایسکمیک، درمان های پزشکی برای درمان سکته مغزی تا حد زیادی به TPA ( داروی ضدانعقادی که در سال 1996 از FDA تاییدیه گرفت ) محدود شده است.
استفاده از سلولهای بنیادی در درمان سکته مغزی نشان دهنده رویکرد جدیدی برای درمان آسیب ناشی از سکته مغزی است. مطالعات روی مدلهای حیوانی نشان می دهد که سلول درمانی ممکن است  اثر محافظتی عصبی منحصربفرد داشته باشد و تحقیقات بیشتردر مورد مکانیزم این اثرات در حال انجام است.
سلولهای بنیادی بزرگسالان همچنین به عنوان درمان بالقوه برای انواع بیماری ها مورد مطالعه قرار گرفته است
دکتر Dobbs گفت: "انتخاب ما به عنوان یکی از جایگاههایی که برای اولین باراین مطالعه درحال انجام است نشان دهنده موقعیت ما به عنوان پیشگام درتکنولوژی مدرن درمان سکته مغزی است. با روش های جدید درمان سکته مغزی، ما بدنبال اطمینان ازدریافت بهترین درمان توسط بیماران مبتلا به سکته مغزی هستیم.
ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 30 دی,1390

حمید زراندوز

لطفا هر چه بیشتر در مورد سکته مغزی اعلام بفرمایید چون بیش از 14 سال است که استروک شده ام و همی پلژی چپ دارم و شریان کاروتیدم بعلت واسکولیت مسدود میباشد.
قبلا پاسخ داده شده است.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه