تاریخ انتشار: یکشنبه 25 دی 1390
سلول های گلیال مغزی محتوای DNA شان را برای حفظ  سد خونی - مغز افزایش می دهند

  سلول های گلیال مغزی محتوای DNA شان را برای حفظ سد خونی - مغز افزایش می دهند

سد خونی مغزی برای حفظ محیط پایدارمغز و جلوگیری از ورود ویروس ها و باکتری های مضربه مغز ، جدا کردن هورمون های ویژه مغزی و فعالیت ناقلین ویژه عصبی  ضروری است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ علاوه بر سلول های عصبی ، مغز حاوی سلول گلیال است که از سلول های عصبی حمایت و حفاظت می کند. در مگس میوه ، سد خونی مغزی توسط اتصال سلول های گلیال به پوشش اطراف سلول های عصبی ساخته می شود.
در حال حاضر دانشمندان موسسه Whitehead گزارش کردند که هنگامیکه مغز لارومگس میوه توسط تقسیم سلولی رشد می کند ، به سلول های گلیال دستورمی دهد با ایجاد نسخه های متعددی از ژنوم خود (پلی پلوئیدی) سد خونی مغزی را تشکیل دهند . این محققان گزارش کار خود را در مجله Genes and Development  منتشر کرده اند.
مانند لارو مگس میوه ، لایه سلولی در جفت انسان و پوست نیز ممکن است به ترتیب در پاسخ نیاز به گسترش سدی بین جنین ومحیط اطراف آن ، بدن و جهان خارج ،از پلی پلوئیدی استفاده کنند.
برای حفظ چنین سدهایی ، پلی پلوئیدی ایده آل است ،زیرا سلول های تشکیل دهنده سد را بدون تقسیم سلولی کامل ( فرآیندی که اتصال محکم بین سلولها را می شکند ) بزرگ می کند.
Unhavaithaya  محقق این مطالعه می گوید : "این یک نگاه اجمالی از ارتباط بین بافت ها در طول اندام زایی است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه