تاریخ انتشار: یکشنبه 03 آذر 1392
یافته‌های محقق ایرانی درباره تأثیر زمان جراحی بر بهبود شکستگی لگن

  یافته‌های محقق ایرانی درباره تأثیر زمان جراحی بر بهبود شکستگی لگن

محققان دانشگاه مک‌لستر و دکتر امید صالحیان معتقدند سرعت جراحی پس از شکستگی لگن تاثیر مهمی بر بازدهی‌ فرایند درمان بیماران مسن خواهد داشت.
امتیاز: Article Rating
به گزارش  بنیان به نقل از ایسنا، برای کهنسالان شکستگی‌های لگن می‌تواند عامل پیچیدگی‌های جدی پزشکی باشد و حتی به مرگ یا مراقبت‌های طولانی مدت برای تعدادی از آنها بینجامد.
شکستگی‌های لگن می‌تواند شامل درد، خونریری و عدم تحرک باشد و سیستم‌های استرس بیمار را فعال سازد.
در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کانادا، انتظار برای جراحی لگن می‌تواند 24 ساعت یا بیشتر باشد و این امر عمدتا به دلیل فرآیندهای پیش از جراحی یا کمبود اتاق‌های عمل رخ می‌دهد.
دانشمندان مطالعه‌ای را بر روی 60 بیمار 45 ساله یا بیشتر در کانادا و هند انجام دادند.
نیمی از این افراد جراحی سریع را ظرف شش ساعت و نیم و نیمی دیگر نیز جراحی استاندارد را 24 ساعت پس از شکستگی لگن دریافت کردند.
در میان بیماران دریافت‌کننده جراحی استاندارد، 47 درصد از مرگ، حمله قلبی، سکته مغزی، لخته خونی یا خونریزی عمده رنج بردند. با این حال، فقط 30 درصد از بیماران حاضر در گروه جراحی سریع به یکی از پیچیدگی‌ها دچار شدند.
دکتر محیط بهندری، پروفسور دانشکده پزشکی دانشگاه مک‌مستر، نیز در این رابطه اظهار داشت: این شیوه پیشگامانه نشان می‌دهد جراحی سریع ممکن است بتواند بازدهی درمانی این بیماران را به طور قابل‌توجهی ارتقا دهد.
جزئیات این مطالعه در (Canadian Medical Association Journal (CMAJ منتشر شد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه