تاریخ انتشار: دوشنبه 26 دی 1390
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت:توليد داروهاي بيوتكنولوژي در دنيا بيشترين درآمد را در بردارد

  معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت:توليد داروهاي بيوتكنولوژي در دنيا بيشترين درآمد را در بردارد

بنابراین گزارش؛ معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت از آغاز ساخت واكسن‌هاي بيماري‌هاي غيرواگير با انعقاد قرارداد توليد واكسن سرطان دهانه رحم بين وزارت بهداشت و انستيتو پاستور خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان؛  دكتر مصطفي قانعي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اين كه يكي از واكسن‌هايي كه كارايي آن در درمان سرطان اثبات شده، واكسن سرطان دهانه رحم است، گفت: با توجه به اين كه مشكلات زنان در اين زمينه نسبتا شايع است، قرارداد ساخت نخستين واكسن بيماري‌هاي غير واگير براي توليد واكسن سرطان دهانه رحم بين معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت و انستيتو پاستور ايران منعقد شد.

وي افزود: بر اساس اين قرارداد طي سه سال آينده اين واكسن كه در سلامت زنان بسيار موثر است، توليد خواهد شد.

قانعي با اشاره به نهايي شدن قراردادهاي توليد واكسن بيماري‌هاي واگير بر اساس فراخوان اعلام شده گفت: واكسن هاري، «ام.ام.آر»، آنفولوانزا و هموفيلوس از جمله واكسن‌هايي هستند كه قرارداد آنها جهت توليد در كشور نهايي شده است كه طي دو سال آينده توليد خواهند شد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر واكسن سرطان‌هاي رايج در كشور وجود دارد اما واكسن‌ها بر اساس نوع سرطان هر كشور تهيه شده است؛ بنابراين بايد در ابتدا وضعيت بيماران سرطاني كشور بررسي شود تا عليه آن نوع سرطان، واكسن ساخته شود از اين رو واردات اين واكسن‌ها مشكل نخواهد شد.

معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت با تاكيد بر اين كه توليد داروهاي بيوتكنولوژي در دنيا بيشترين درآمد را در بردارد، گفت: در اين راستا تمامي كشورها تمايل به توليد اين داروها دارند اما كشورهاي عضو سازمان تجارت جهاني، حق كپي كردن و توليد مشابه داروها را ندارند.

وي افزود: به دليل دشمني غربي‌ها با كشور، ايران عضو سازمان تجارت جهاني نشده است. بنابراين اين موضوع فرصتي براي ايران است تا تمامي داروهاي بيوتكنولوژي را در كشور توليد كنيم.

قانعي تاكيد كرد: اين حق ايران است كه وقتي ايران را به سازمان تجارت جهاني راه نمي‌دهند از شركت‌هاي انحصاري خريد نكنيم، بنابراين برنامه‌ريزي صورت گرفته ايران تا دو سال آينده به بزرگترين توليد كننده داروهاي مشابه ژنريك (بيوسميلار) تبديل شويم به طوري كه ايران داروهاي بيوتكنولوژي را كه در دنيا توليد شده و تنها در انحصار چند كشور بوده است توليد خواهد كرد.

وي با بيان اين كه در حال حاضر ايران در توليد داروهاي بيوتكنولوژي رتبه اول منطقه را داراست به ايسنا گفت: ايران همچنين در جايگاه پنجم آسيا قرار دارد كه تا سال آينده به رتبه چهارم ارتقاء مي‌يابد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه