تاریخ انتشار: دوشنبه 04 آذر 1392
مقابله طلایی با سلول‌های سرطانی

  مقابله طلایی با سلول‌های سرطانی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ترکیب موجود در انگور قرمز در کنار ذرات طلا می‌تواند به مقابله با سلول‌های سرطانی در محیط آزمایشگاه منجر شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، مطالعات چند دهه قبل حاکی از اثربخشی فناوری نانو در ترکیب با شیمی‌درمانی است که می‌تواند عوارض جانبی بر روی بافتهای سالم ناشی از هدف قرار دادن تومورهای سرطانی را کاهش دهد.
در سال 2012 میلادی یک تیم از محققان دانشگاه میسوری در تحقیقات خود دریافتند، ترکیب چای سبز و نانو ذرات طلا پس از کاهش میزان دوز داروهای شیمی‌درمانی قادر به از بین بردن سلولهای سرطان پروستات است.
محققان بیمارستان چشم‌پزشکی سانکارا نترایالای هند با الهام از این تحقیقات، از ترکیبات موجود در انگور قرمز برای مقابله با سلولهای سرطانی استفاده کردند.
به گزارش ایسنا، نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که کارآیی ضدسرطانی ترکیبات انگور قرمز مشابه چای سبز بوده و این ترکیب از توانایی بالقوه برای تولید تصاویر شفافتر در اسکن برخوردار است.
این تصاویر بهتر به پزشکان کمک می‌کند تا نحوه تغییرات سلول‌ها قبل و پس از درمان را بدقت بررسی کنند.
ترکیب عصاره انگور قرمز با کلرید طلا منجر به شکل‌گیری نانو ذرات طلا شد؛ این نانو ذرات زمانی که در محیط آزمایشگاه در معرض سلولهای سرطان پستان قرار می‌گیرند، قادر به از بین بردن سریع این سلولها هستند که یک شیوه درمانی هدفمند محسوب می‌شود.
از این فناوری می‌توان برای تشخیص و درمان انواع مختلف سرطان استفاده کرد.
ترکیبات موجود در انگور قرمز همچنین دارای کاربردهای پزشکی دیگری نیز بوده و می‌تواند برای بیماران با علائمی مانند تهوع، مبتلایان به وبا و مشکلات کبد نیز مفید باشد.
نتایج این مطالعه در مجله Nanomedicine منتشر شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه