تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 آذر 1392
سیزدهمین کنگره بیماری های گوارش و کبد ایران برگزار می شود

  سیزدهمین کنگره بیماری های گوارش و کبد ایران برگزار می شود

سیزدهمین کنگره بیماری های گوارش و کبد ایران از 6 تا 8 آذرماه در سالن همایش های دکتر غرضی بیمارستان میلاد برپا می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، در این کنگره علمی، محورهایی همچون 'کبد چرب و سرطان‌های گوارش' با حضور اساتید و متخصصان ایرانی و خارجی بررسی می‌شود.
دکتر مرآت فوق تخصص گوارش بابیان اینکه سرطان کلون (روده بزرگ)، از جمله سرطان‌هایی است که روند افزایشی دارد، اما متاسفانه در این زمینه کم‌کاری شده است گفت: این نوع سرطان، با کنترل تغذیه، چاقی، سیگار و آلودگی هوا قابل کنترل است.
وی در اینباره تصریح کرد: در بیشتر کشورهای غربی افراد بالای 50 سال برای سرطان کلون مورد غربالگری قرار می‌گیرند، اما در ایران توجهی به این موضوع نمی‌شود. کمبود آهن به ویژه در مردان، از جمله علائم ابتلا به این نوع سرطان است.
دکتر ستوده‌منش فوق تخصص گوارش و کبد نیز با بیان اینکه 80 درصد افراد جامعه مبتلا به 'هلیکوباکتری' هستند و این نوع باکتری، اگر در برخی افراد ریشه‌کن نشود، می‌تواند ریفلاکس ایجاد کرده یا ریفلاکس را تشدید کند افزود: نفخ، یبوست و صداهای شکم هیچ ربطی به هلیکوباکتری ندارند.
رضا ملک‌زاده رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد هم گفت: 30 درصد مردم ایران مبتلا به کبد چرب هستند؛ این عارضه، منجر به نارسایی کبد می‌شود. 80 درصد معالجه کبد چرب، با رژیم غذایی و کاهش وزن امکان‌پذیر است.
پایان مطلب/
 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه