تاریخ انتشار: دوشنبه 26 دی 1390
تکنیک جدید نانو درمانی هوشمند برای انتقال مستقیم دارو به لوزالمعده

  تکنیک جدید نانو درمانی هوشمند برای انتقال مستقیم دارو به لوزالمعده

محققان دانشگاه هاروارد و بیمارستان کودکان بوستون نوعی روش نانو درمانی تزریقی هوشمند راتوسعه داده اند که می تواند انتقال انتخابی دارو به سلول های لوزالمعده را برنامه ریزی کند.اگرچه این فناوری نانو به بررسی قابل توجهی قبل از اینکه برای استفاده بالینی آماده شود نیاز دارد ،اما به طور بالقوه می تواند با افزایش اثر بخشی درمانی و کاهش عوارض جانبی ، درمان دیابت نوع I را بهبود بخشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress؛ این روش می تواند اثر بخشی داروها را درمطالعات آزمایشگاهی تا 200  برابر، بر اساس توانایی این نانومواد درمحافظت از داروها دربرابرتخریب و تمرکز آنها در بافت های هدف کلیدی ، مانند مناطقی از لوزالمعده که حاوی سلول های تولیدکننده انسولین است افزایش دهد. این افزایش قابل توجه در اثربخشی نیز بدان معنی است که مقادیر کمتری از داروها برای درمان مورد نیاز خواهد بود که در نتیجه احتمال عوارض جانبی سمی آن و همچنین هزینه های درمانی بطور قابل توجهی کاهش می یابد.
دیابت نوع I که اغلب ، کودکان و بزرگسالان جوان را مبتلا می کند ، یک بیماری ناتوان کننده است که در آن سیستم ایمنی بدن تدریجا سلول ها یی را که در لوزالمعده انسولین تولید می کنند را ازبین می برد. با توجه به تحقیقات سازمان دیابت نوجوانی ،بیش از3 میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا و حدود 30،000 مورد جدید هر ساله تشخیص داده می شود.
دیابت نوع I می تواند منجر به عوارض جسمی جدی مانند نارسایی کلیه و کوری شود و با دقت 90 درصد قابل پیش بینی است. اما مداخلات درمانی برای افراد پر خطربه دلیل عوارض جانبی شدیدی که بسیاری از درمانهای سیستمیک تولید می کنند محدود شده است
Ingber گفت : "عواقب ناشی از دیابت نوع I هم درافرادی که با این بیماری زندگی می کنند و هم بر روی اقتصاد به دلیل هزینه های درمان آن بسیار زیاد است، ما امیدواریم که که نانودرمانی قابل برنامه ریزی که ما ابداع کرده ایم تاثیر مثبت عمده ای بر زندگی مردم در آینده داشته باشد. "
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه