تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 آذر 1392
سلول های بنیادی عصبی انسان می تواند مشکل بالینی ایسکمی اندام های حرکتی حیاتی را حل کند

  سلول های بنیادی عصبی انسان می تواند مشکل بالینی ایسکمی اندام های حرکتی حیاتی را حل کند

تحقیقات جدید نشان داده است که سلول های بنیادی عصبی انسانی می تواند جریان خون را در اندام های حیاتی دچار ایسکمی شده از طریق رگ زایی های جدید بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

 به گزارش بنیان به نقل از science codex،ایسکمی اندام های حرکتی حیاتی بیماری است که شدیدا سرخرگ­ها را مسدود می کند و مانع از جریان خون به سمت پاها و دست ها می شود. این بیماری با افزایش سن و افزایش دیابت نوع2 افزایش می یابد.

آزمایش­های سلول درمانی مرسوم برای درمان ایسکمی اندام های حرکتی حیاتی امیدها را برای بهبود عوارض این بیماری  و امید به زندگی طولانی تر زنده کرده است. از طرف دیگر در استفاده از سلول های بنیادی اتولوگ محدودیت­هایی وجود دارد. زیرا روش های به دست آوردن این سلول ها از خود فرد تا حدی تهاجمی است و از طرف دیگر سلول های به دست آمده از فرد که اغلب از مغز استخوان به دست می آیند احتیاج به خالص سازی دارند و تعداد آن­ها نیز محدود است. در نهایت این که سلول های به دست آمده به این روش دارای کیفیت­های متفاوت و پتانسیل های مختلفی هستند که با سن بیمار و بیماری های مختلف تحت تاثیر قرار می گیرند و نتایج درمانی ثابتی را به همراه ندارند.

به منظور حل این مشکل، محققین تصمیم به استفاده از رده سلول های بنیادی عصبی انسانی کلونال نامیرا برای درمان مدل های حیوانی با ایسکمی اندام حرکتی و دیابت گرفتند. به این منظور از رده سلولی CTXاستفاده شد.

نتایج این مطالعه جدید نشان داد که درمان با CTX به طور موثر موجب بهبود ایسکمی و تحریک و پیشرفت رشد عروق جدید می شود.

 این مطالعه اخیرا روی بیمارانی که دچار سکته شده بودند نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکترMadeddue در این زمینه می گوید: هیچ داروی موثری برای درمان ایسکمی اندام های حرکتی وجود ندارد و نتیجه آن کیفیت زندگی ضعیف و پایین برای بیماران است و نتیجه آن امید به زندگی کمتر از یکسال در 50 درصد بیماران بعد از تشخیص است. یافته های ما یک پیشرفت درمانی قابل توجه و موثر برای درمان ایسکمی اندام حرکتی نشان داده است.

این مطالعه هم چنین آبشاری از وقایع مولکولی که عروق جدید را ایجاد می کنند و موجب بهبود مجدد عضله می شوند را  کشف کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه