تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 دی 1390
پژوهشگران پروتئین کلیدی سرطان سینه را شناسایی  کردند

  پژوهشگران پروتئین کلیدی سرطان سینه را شناسایی کردند

پروتئینی کلیدی که به طور بالقوه در تنظیم پیشرفت سرطان سینه نقش دارد توسط محققان دانشگاه کلارکسون در پوتسدام و به رهبری پروفسور Darie  Costel شناسایی شد. این تیم مشغول به کار برروی شناسایی بخش اتصالی فاکتور تمایز توموری (TDF) است که بنا برمطالعات گذشته یک هورمون هیپوفیزی موثر درکاهش پیشرفت سرطان در سلول های سرطانی پستان است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ مطالعات قبلی نشان داد که سلول های سرطانی پستان تحت درمان با TDF ویژگی های سرطانی خود را از دست داده مانند سلول های طبیعی پستان عمل می کنند، با این حال، چگونگی عملکرد TDF معلوم نیست ، گروه Darie جستجوی یک گیرنده سلولی درسلول های سرطانی را که ممکن است به TDF متصل شده و نشانه های ضد توموری آنرا بروز دهد آغاز کردند .
گروه Darie دریافتند که گیرنده ای بنام  R - TDF ، منحصرا در پستان ونه دیگر سلولهای سرطانی یافت می شود. این نتیجه ، که درمجله Biological Chemistry گزارش شده است ، بدون توجه به درمان های استاندارد مبتنی بر هورمون های استروئیدی مانند درمان با تاموکسی فن ، دارای پیامدهای بالقوه قابل توجهی برای توسعه درمان های جدید برای درمان سرطان پستان می باشد.
Darie اظهار داشت که "پیدا کردن گیرنده هورمون TDF به ما امکان طراحی داروهایی که توانایی قوی برای جلوگیری از پیشرفت سرطان داشته باشند را می دهد. وی ادامه داد : "ما همچنین قادر خواهیم بود از TDF به عنوان نشانگر شروع سرطان پستان برای بهبود و اصلاح تشخیص استفاده کنیم.
اگرچه بروز سرطان و میزان مرگ و میرناشی از آن طی 30 سال گذشته کاهش یافته، اما سرطان پستان به عنوان قاتل عمده باقی مانده است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه