تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 آذر 1392
حاشیه ای بر کنگره پوست

  حاشیه ای بر کنگره پوست

انجمن متخصصین پوست ایران یک نهاد علمی و تخصصی در كشور است كه متخصصين پوست، دانشجويان پزشكی و افراد عادی امكان استفاده از مزايای آن را دارند. هدف اين انجمن تسهيل دريافت خدمات تخصصی پوست برای افراد عادی جامعه از طريق پيدا كردن متخصصين و مراكز درمانی تاييد شده و اطلاع رسانی برنامه های علمی، آموزشی به متخصصين است. این انجمن هر ساله با هدف رفع معضلات حوزه پوست و ارائه آخرین دستاوردهای پزشکی در این حوزه اقدام به برپایی کنگره پوست می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، در سیزدهمین کنگره سراسری انجمن متخصصین پوست که امروز 6 آذر ماه در سالن همایش های رازی برگزار شد، جمعی از پزشکان متخصص و محققین حوزه پوست از سراسر کشور حضور داشتند که متاسفانه در این همایش هم اغلب برای کسب امتیاز بازآموزی حاضر شده بودند.
نمایشگاهی جانبی نیز برای ارائه محصولات تجاری با حضور 50 شرکت در کنار این همایش شرکت کرده بودند و در طبقه پایین این سالن، شرکت های مختلف داروسازی به ارائه آخرین داروها برای درمان بیماری های پوستی می پرداختند.
پس از پذیرایی و استقرار مدعوین در سالن، این کنگره با یک ربع تاخیر آغاز شد و در ابتدای برنامه به دعوت مجری اعضای هیئت رییسه جلسه اول در جایگاه خود حاضر شدند و نخستین سخنرانی با عنوان تشخیص و درمان بولوزپمفیگوئید توسط دکتر پرویز طوسی ارائه شد.
اکثر پزشکان حاضر در این کنگره از افزایش علاقه مردم به ویژه جوانان نسبت به زیبایی خبر می دادند و تعدادی معتقد بودند که به دلیل بالا بودن هزینه های درمانی بیماری های پوستی، اغلب بیماران برای درمان ناراحتی های پوستی به بیمارستان های پوست مراجعه می کنند و اغلب برای زیبایی به مطب ها مراجعه می کنند.
جمعی از پزشکان حاضر در این کنگره نسبت به علم سلول درمانی برای درمان بیماری های پوستی اظهار بی اطلاعی می کردند و برخی نیز این علم را نوین تلقی می کردند که امروزه تنها جنبه تحقیقاتی دارد و شاید در سال های آتی بتوان به عنوان یک راه حل درمانی به آن نگاه کرد.    
اکثر پزشکان پوست حاضر در این کنگره تمایلی به گفت و گو با رسانه ها نداشتند و معتقد بودند اگر درباره بیماری های پوستی ، نوع درمان و راهکارهای درمانی جدید آن ها صحبت کنند ،دیگر نیازی به حضورشان در مطب ها نیست چون بیماران با رجوع به سایت ها و خواندن اخبار پزشکی می توانند به نوعی بیماری خود را درمان کنند.
در کنار کاستی های این کنگره شاید بتوان به حضور برخی از استادان مجرب در حوزه پوست اشاره کرد که تازه های تشخیصی درمانی لنفوم، تشخیص و درمان پمفیگوس،تازه های جراحی پوست وپیشرفت و درمان آلوپسی را مورد بررسی قرار داده بودند و در اختیار پزشکان دیگر قرار دادند.
همچنین در نخستین روز این همایش کارگاه تزریق فیلر،تزریق نورونوکس،فرکشنال وانتخاب بهینه ترین سیستم رفع موهای زائد برگزار شد.


   
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه