تاریخ انتشار: شنبه 09 آذر 1392
عاملی جدید علیه سلول های سرطانی

  عاملی جدید علیه سلول های سرطانی

دانشمندان فرایبورگ ماده ای را کشف کرده اند که تقسیم سلولی کنترل نشده را در سلول های سرطان خون مهار می کند و می تواند نقشی مهم در مبارزه علیه سرطان بازی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily،ماده XD14 عملکرد چندین پروتئین از خانواده BET که تحت عنوان پروتئین های خواننده اپی ژنتیک نیز شناخته می شوند، را نیز سرکوب می کند. آن ها تغییرات اپی ژنتیکی را به ویژه در هیستون ها شناسایی می کنند و این پیام را به آن ها به عنوان مثال برای شروع تقسیم سلولی منتقل می کنند. این سلول ها تقسیم کنترل نشده شان را ادامه می دهند تا در نهایت موجب آسیب تمام موجود شوند.

دانشمندان با استفاده از روشی به نام غریالگری مجازی عامل جدید را کشف کرده­اند: گروه پژوهشی بیوانفورماتیک دارویی ویژگی های تقریبا ده میلیون مولکول را با استفاده از مدل سازی کامپیوتری مورد مطالعه قرار دادند.

هدف شناسایی مولکول های اندکی بود که تمایل پیوندی آن ها بسیار بالا بود و می توانستند پروتئین های خاصی از خانواده BET را برای انتقال سیگنال مهار کنند. محققین یکی از این مواد را روی 60 نوع مختلف از سلول های سرطانی تست کردند. آزمایشات اثبات کرد که این عامل می تواند به طور ویژه تقسیم سلولی را در سلول های سرطان خون مهار کند.

آن ها اینک به دنبال این هستند که آیا می توان از این عامل به عنوان یک دارو استفاده کرد یا خیر.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه