تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 دی 1390
سلول های ایمنی محوری در دیابت نوع 1 انسان شناسایی شد

  سلول های ایمنی محوری در دیابت نوع 1 انسان شناسایی شد

محققان موسسه  La Jolla برای اولین باردربافتهای انسانی ثابت کردند سلولهای T ویژه ای درسیستم ایمنی منجربه تخریب پانکراس دردیابت نوع 1 می شود. این یافته پیشرفت مهمی است که ویژگی های چند بیماری مهم در انسان را که در مطالعات موشی نشان داده شده است تایید می کند و یک نقطه کلیدی برای ایجاد وقفه در روند بیماری است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ این مطالعه نخستین باراست که وجود سلول های T واکنش دهنده به سلول بتا را به طورمستقیم دربافت پانکراس بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 ثابت می کند. دکتر Ken Coppieters نویسنده اول این مطالعه توضیح داد : این سلولها پیش از این تنها در ظروف پلاستیکی و یا مدل موشی شناخته شده بود. آنچه در مورد این مطالعه منحصر به فرد است استفاده از بافتهای بدن انسان است."
دکتر Matthias von Herrath محقق معروف دیابت نوع 1 و رهبراین تیم علمی گفت : "موش ها مدل بسیار خوبی برای این بیماری هستند ، اما در نهایت مهم این است که چیزهایی است که شما را در موش ها یاد می گیرید در بافت انسان تایید شود.
پیش از این محققان براساس مطالعات آزمایشگاهی و موشی فرض کردند، که سلول های T  ساختارهای مولکولی معینی را بر روی سلول های بتا شناسایی کرده و در برابر آن واکنش نشان داده وسپس سلولهای بتا را می کشند. این مطالعه ضمن تایید این رخداد ، محل سلول های T در جزایر پانکراس  را نشان داد. این تیم همچنین برای اولین بار سلول های T خاص (CD8) را به عنوان عامل کلیدی در تخریب سلولهای بتا شناسایی کرد..
دکتر Coppieters گفت این مطالعه گام مهمی درروند درمان دیابت نوع 1 درانسان بوده وبه سلول های T   CD8 به عنوان یکی ازمهم ترین سلول ها که باید برای توقف پیشرفت دیابت نوع  1برآن تمرکزکرد اشاره می کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه