تاریخ انتشار: دوشنبه 11 آذر 1392
روشی جدید برای درمان قرنیه با استفاده از سلول های بنیادی

  روشی جدید برای درمان قرنیه با استفاده از سلول های بنیادی

مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است از روشی استفاده کرده است که می تواند تحقیقات و کاربردهای بالینی سلول های بنیادی را برای کوری ناشی از قرنیه تسریع کند و چشم انداز های جدیدی را ارائه می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، محققین یک روش جدید و سریع را برای آماده سازی غشای آمنیوتیک انسانی طراحی و تست کرده اند و می توانند این غشا را به عنوان یک داربست برای سلول های بنیادی تخصص یافته  و  به منظور درمان برخی آسیب های قرنیه استفاده کنند. این غشا به عنوان یک پایه برای حمایت رشد سلول های بنیادی و پیوند آن ها به قرنیه آسیب دیده  استفاده می شود.

کوری قرنیه بیش از 8 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است، علاوه بر سایر دلایلی که وجود دارد یکی از دلایل آن می تواند ناشی از فقدان یا نقص سلول های بنیادی در قرنیه باشد که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و منجر به نابینایی می شود.

یک درمان آسان برای بازیابی بینایی برای برخی بیماران، پیوندهای سلول های بنیادی به قرنیه است که از طریق بیوپسی کردن از چشم دیگروبا استفاده از پیوند سلول های بنیادی کشت داده شده صورت می گیرد. اگر چه این روش امیدوار کننده است اما هنوز استاندارد سازی نشده است.

یکی از بهترین داربست های تایید شده برای کشت سلول های بنیادی پرده آمنیوتیک انسانی است . برای رشد بهتر سلول های بنیادی بهتر است که سلول های آمنیوتیک به وسیله عوامل شیمیایی برداشته شوند که روش های موجود برای این برداشتن سلولی استاندارد نیستند و نه تنها ممکن است تا حدی این سلول ها باقی بمانند بلکه ممکن است به طور ناخواسته برخی اجزای غشای آمنیوتیک نیز از بین بروند.

روش ابداع شده به وسیله این گروه بیش از یک دقیقه طول نمی کشد، حفظ ترکیبات کامل غشا را  تضمین می کند، تمام سلول ها را  بر می دارد و رشد کلی انواع مختلف سلول های بنیادی را نیز حمایت می کند.

دکتر مهرنوش ساقی زاده در این مورد می گوید: این متد جدید، متدی بهتر را برای محققین و جراحان قرنیه پیوندی ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه