تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 آذر 1392
آلودگی هوا و ژنتیک موجب افزایش ریسک اوتیسم

  آلودگی هوا و ژنتیک موجب افزایش ریسک اوتیسم

قرار گرفتن در معرض هوای آلوده احتمال بیماری اوتیسم را در افرادی که دارای طبیعت ژنتیکی برای اختلالات تکوین عصبی می باشند، افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعه جدیدی گزارش شد که کودکان در معرض هوای آلوده  با سابقه ژنتیکی از احتمال بالای ابتلا به اختلالات اوتیسم درمقایسه با افراد فاقد سابقه ژنتیکی  در معرض میزان آلودگی هوایی کمتری برخودار هستند .
بیماری Autism spectrum disorder یا (ASD) ناتوانی تکوین عصبی مادام العمری می باشد که با مشکلاتی در واکنش های اجتماعی، ارتباطات و رفتارهای تکراری همراه است. در آمریکا یک کودک از هر88 کودک به این اختلال مبتلا می شود. این اختلال بسیار وراثتی می باشد، ژنتیک یکی از فاکتورهای مهم در این بیماری است، اما سوالات بسیاری هنوز  در این زمیته باقی مانده است. اگرچه به طور گستره اعتقاد بر این است که اثرمتقابل بین محیط و ژنتیک در ریسک اختلال اوتیسم شرکت دارد، اما این مطالعه اولین شاهدی بر ارتباط ویژه بین یک فاکتور ژنتیک به خوبی شناسایی شده و فاکتورهای محیطی می باشد.
واریانت ژن MET بیان پروتئین MET در مغز و سیستم ایمنی را کنترل کرده و ساختار و فعالیت تغییر یافته مغز را نیز پیش بینی می کند. مطالعه جاری پیشنهاد می کند که آلودگی هوا و واریانت ژنتیکی با موضوع ریسک ASD در ارتباط نزدیک هستند تیم تحقیقاتی دکتر Volks و Campbell این مطالعه محیطی و ژنتیکی را روی 408 کودک بین 2 تا 5 سال انجام دادند. از بین این افراد 252 فرد اختلال اوتیسم را نشان دادند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 21 آذر,1392

NIMA

جالب بود.ممنون.لطفا در مورد اوتیسم اخبار بیشتری قرار بدید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه