تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1390
ساخت بیضه مصنوعی برای درمان ناباروری مردان

  ساخت بیضه مصنوعی برای درمان ناباروری مردان

محققان کالیفرنیایی برای اولین باردرجهان امیدوار به ساخت بیضه مصنوعی برای تولید اسپرم انسان هستند. چنین ابزاری می تواند این امکان را برای درمان مردان نابارورفراهم کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از myhealthnewsdaily؛ دکتر Paul Turek مدیر کلینیک Turek در سان فرانسیسکو می گوید: در حالی که مطالعات اخیر نشان داده است که درمان موش های ناباروربا سلولهای بنیادی تولیدکننده اسپرم ممکن است ، تا به حال چنین درمانی برای انسان انجام نشده است .
Turek ومحققان همکاراو امیدواربه ابداع  " ماشین بیولوژیکی تولید کننده اسپرم " در انسان هستند. او گفت: بر خلاف پروتزغیرتولید کننده اسپرم (ایمپلنت پرشده از سالین برای مردان فاقد بیضه) ،این دستگاه شبیه بیضه طراحی نشده است. در عوض بسیارشبیه یک کیسه استوانه ای به طول چند اینچ است.
افراد دیگری برای رشد اسپرم از سلول ها در ظروف آزمایشگاهی تلاش کرده اند ، اما سلول ها تمام مراحل لازم برای رشد و تمایز را طی نمی کردند، Turek گفت: به طور معمول سلول ها در بیضه ها  حدود 12 مرحله  را برای  تبدیل شدن به اسپرم عملکردی طی می کنند ، اما در یک ظرف آزمایشگاهی آنها درمرحله 9 یا 10  متوقف می شوند، تنها در یک محیط بسیار تخصصی بیضه ها می تواند این روند را تکمیل کنند.
Turek گفت او و همکارانش می خواهند بیضه ها در یک محیط مصنوعی ، با تمام اجزاء آن تولید کنند."
برای تولید بیضه مصنوعی ، محققان ابتدا برسلولهای در حال رشد از جمله  سلول های سرتولی تمرکزخواهند کرد. سپس محققان سلول های بنیادی جنینی را خواهند افزود.این سلول های بنیادی با ژن هایی غنی می شوند که آنها را به مسیر صحیح هدایت می کنند ، به طوری که سلول های بنیادی به  سلول های پیش ساز اسپرم تبدیل خواهند شد ،در اصل ، این محققان امیدوارند که محیط داخل لوله منی سازرا دوباره ایجاد کنند.
 Turek گفت : چرخه تولید اسپرم دربیضه مصنوعی احتمالا 70 روز طول می کشد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه