تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 آذر 1392
رشد سلولهای ریه از سلول های بنیادین انسان
پیوند ریه به صفر می رسد

  رشد سلولهای ریه از سلول های بنیادین انسان

دانشمندان موفق شدند برای اولین بار سلولهای بنیادین انسان را به سلولهای کارکردی ریه و جریان هوا تبدیل کنند که این امر موجب می شود در آینده نیاز به پیوند ریه به صفر برسد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سلولهای بنیادین به زودی برای رشد ریه جدید به کار می روند و چالش علم پزشکی را در رابطه با رد پیوند از بین می برد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از مهر، محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا گزارش داده اند که این دستاورد دارای پتانسیل قابل توجهی برای بررسی بیماریهای ریه، داروها و مطالعه رشد ریه انسان و در نهایت تولید بافت ریه برای پیوند است.
 
هانس ویلم اسنوک استاد مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی گفت: محققان در تبدیل سلولهای بنیادین انسان به سلولهای قلب، سلولهای لوزالمعده، سلولهای روده، کبد و عصب موفقیتهای نسبی بدست آورده اند و همه انواع احتمالات را برای پزشکی ترمیمی افزایش داده اند. اکنون ما توانستیم سلولهای ریه و مسیر هوا را بسازیم که از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که پیوند ریه دارای نتایج ضعیفی است، اما هنوز هم سالهای زیادی تا اجرای این روش باقی مانده است.
 
دانشگاه کلمبیا یک درخواست ثبت اختراع در رابطه با تولید سلولهای اپی تلیوم ریه و مسیرهوا از سلولهای بنیادین پرتوان و کاربرد آن ارائه کرده است.
 
سرطان ریه یکی از همه گیرترین سرطانها در سراسر جهان است و بیش از 80 درصد بیماران در کمتر از 5 سال از زمان شناسایی بیماری جان خود را از دست می‌دهند چراکه بیشتر بیماران مبتلا به سرطان ریه در طی مراحل پیشرفته بیماری و زمانی که انجام عمل جراحی چندان امکان پذیر نیست، متوجه بیماری می‌شوند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه