تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 آذر 1392
روش نوین جلوگیری از بارداری در مردها توسط ناک اوت کردن دو پروتئین

  روش نوین جلوگیری از بارداری در مردها توسط ناک اوت کردن دو پروتئین

دانشمندان موفق به کشف دارویی جهت جلوگیری بارداری در مردان بوسیله مهار دو پروتئین موجود در سلول های عضلانی شدند که در انتقال اسپرم دخالت دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، بلوکه کردن انتقال اسپرم راه جلوگیری از بارداری جدیدی در مردها می باشد. محققین یافتند که ناباروری کامل مردان توسط مهار دو پروتئینی که در سلول های عضله صاف یافت می شوند و انتقال اسپرم را به راه می اندازند، بدست می آید. دانشمندان نشان دادند که فقدان دو پروتئین در مدل های موشی به نام های α1A-adrenoceptor و P2X1-purinoceptor که در انتقال اسپرم دخالت دارند، بدون اثر بر رفتار و فعالیت جنسی طولانی مدت موجب ناباروری می گردند. این یافته ها می تواند به پیشرفت قرص های جلوگیری برای مردان کمک کند.
استراتژی های گذشته بر هدف های هورمونی یا مکانیسم هایی ایجاد کننده اسپرم های غیرعملکردی و عقیم فوکوس کرده بود، اما آنها اغلب با فعالیت جنسی مردان تداخل داشتند و موجب ایجاد اثرات غیر قابل برگشت بر قدرت باروری می شدند. در این روش جدید اسپرم موجود می باشد ولی تنها عضلات پیام شیمیایی انتقال اسپرم را دریافت نمی کنند. به گفته دکتر Ventura، اخیرأ دارویی وجود دارد که یکی ازاین دو پروتئین را هدف قرار می دهد، اما جهت بلوکه کردن پروتئین دوم نیاز به تولید دارویی جدید می باشد. این مطالعه یک هدف درمانی جلوگیری درمردان را پیشنهاد می کند. مرحله بعدی تولید داروی خوراکی جلوگیری در مردان می باشد که می تواند مؤثرتر، ایمن تر و به آسانی قابل برگشت باشد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه