تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 آذر 1392
داروی vorinostat خطرات عوارض جانبی مرگ آور پیوند را کاهش می دهد

  داروی vorinostat خطرات عوارض جانبی مرگ آور پیوند را کاهش می دهد

گروه جدیدی از داروها خطرات جدی و اغلب کشنده پیوندهای مغز استخوان را که به منظور حفظ زندگی فرد صورت می گیرد، کاهش می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازSciencedaily، این مطالعه که برای اولین بار این داروها را با هدف درمانی تست کرد، داروی vorinostat را با داروها و درمان ها استاندارد بعد از پیوند ترکیب کرد، نتیجه این بود که در 22 درصد بیماران عوارض ناشی از واکنش میزبان به پیوند اتفاق افتاد در حالی که در شرایط معمول و به صورت استفاده از داروهای استاندارد به تنهایی این میزان 44 درصد بود.

عوارض ناشی از پاسخ میزبان به پیوند شرایط بسیار خطرناکی است که توانایی پزشکان را در ارائه خدمات بهتر محدود می کند. استراتژی های مهاری رایج در 20 سال گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و این مطالعه تا حدی محققین را برای بازگشایی راه های مهاری جدید شگفت زده کرده است.

داروی vorinostat اخیرا به وسیله FDA برای درمان انواع خاصی از سرطان ها مورد تایید قرار گرفته است. این محققین دریافته اند که این دارو اثرات ضد التهابی دارد و می تواند برای مهار واکنش میزبان به پیوند یا GVHD مفید باشد.

این تحقیق بر روی 61 بیمار  که متحمل کاهش شدت پیوند مغز استخوانی شده بودندو یکسری سلول را  از خویشاوندانشان دریافت کرده بودند. انجام شد. بیماران داروهای استاندارد را بعد از پیوند و به منظور جلوگیری از GVHD دریافت کردند، علاوه بر این بیماران vorinostat را نیز به صورت قرص و خوراکی دریافت کردند. پنجاه نفر از این بیماران دوره درمانی 21 روزه با vorinostat را تمام کردند.

محققین دریافتند که vorinostat دارویی قابل تحمل و مطمئن برای این بیماران داوطلب است و عوارض جانبی دارد که قابل کنترل است.

نتایج این مطالعه با نتایج کار مشابه صورت گرفته روی نمونه های حیوانی(موش) نیز مطابقت داشت.

به نظر می رسد که این دارو هیستون داستیلازها را هدف قرار می دهد که  مولکول هایی متفاوت با سایر مولکول هایی هستند که سایر داروها اثر می گذارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه