تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 آذر 1392
بهره گیری از یک الگوریتم کامپیوتری برای شناسایی نوع سرطان سینه

  بهره گیری از یک الگوریتم کامپیوتری برای شناسایی نوع سرطان سینه

محققین دانشگاه آلبرتا نوعی الگوریتم کامپیوتری طراحی کرده اند که به کمک آن می توانند به طور موفقیت آمیز پیش بینی کنند که آیا استروژن سیگنال هایی را به سلول های سرطانی در سینه می فرستد تا این سلول ها رشد کنند و به تومورهایی در سینه تبدیل شوند یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، با کشف یک رسپتور تحت عنوان رسپتور استروژن مثبت، پزشکان اعتقاد دارند که تجویز درمان های دارویی آنتی استروژن می تواند اثرات بهبودبخشی روی بیماران داشته باشد.

به خاطر ژن های بی شماری که در بدن وجود دارد، شناسایی ژن های خاصی که در رشد سرطان دخالت دارند بی نهایت پیچیده است. محققین نوعی از هوش مصنوعی به نام ماشین یادگیری را برای شناسایی سه ژن استفاده کردند که به آن ها اجازه می دهد تعیین کنند که آیا استروژن در تغذیه سلول های توموری دخیل است یا خیر.

محققین می گویند با تکنیکی که ما طراحی کرده ایم می توانیم ترکیباتی از بیومارکرها را پیدا کنیم که می توانند ویژگی های مهم سرطان های خاصی از سینه را پیش بینی کنند.

این تیم تحقیقاتی الگوریتمی طراحی کرده اند که میزان صحت آن در پیش بینی تومورهای وابسته به رسپتور استروژن 93 درصد بود. آن ها این اطلاعات را از 176 نمونه توموری فریز شده به دست آوردند.

این محققین می گویند این روش می تواند جایگزینی ارزان و ساده برای تست های مرسوم در آزمایشگاه های بالینی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه