تاریخ انتشار: شنبه 16 آذر 1392
محققین می گویند که سلول های بنیادی سرطان پروستات اهدافی متحرک هستند

  محققین می گویند که سلول های بنیادی سرطان پروستات اهدافی متحرک هستند

محققین UCLA نشان داده اند که چگونه سلول های بنیادی سرطان پروستات همان طور که این بیماری پیشرفت می کند، بوجود می آیند، این نکته ممکن است راهی موثرتر برای درمان این بیماری نشان دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازeurekalert، به دنبال تحقیقات اخیر که نشان داد که سرطان پروستات در اصل از سلول های بنیادی بازال منشا می گیرد، این محققین با شگفتی فراوان اعلام کردند که این سرطان در اصل از نوع متفاوتی از سلول ها به نام سلول های بنیادی لومینال شروع می شود.

این مطالعه جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی بازال با رشد سرطان به سلول های بنیادی لومینال تبدیل می شود و درحالی که داروهای رایج برای درمان این نوع سرطان به دنبال هدف قرار دادن سلول های بنیادی بازال هستند، تبدیل شدن این سلول ها به سلول های بنیادی لومینال و وجود یک مرحله گذار در واقع آن ها را به صورت هدفی متحرک در می آورد که دارو ها نمی توانند روی آن ها اثری داشته باشند.

بیماران مبتلابه سرطان پروستات تهاجمی اغلب با آنتی آندروژن ها درمان می شوند. این داروها در واقع داروهایی هستند که تولید هورمون هایی نظیر تستوسترون را که موجب تهاجمی شدن بیشتر سرطان می شوند، بلوک می کنند. سلول های بنیادی توموری که بعد از درمان با آنتی آندروژن ها باقی می مانند به نظر می رسد با سلول های بازال و لومینال متفاوت هستند. و این بدین معنی می باشد که برای درمان هایی که انواع سلول های خاص را هدف قرار می دهند، محققین احتیاج دارند که انواع سلول های مختلف که در ایجاد بیماری و پیشرفت آن دخیل هستند را شناسایی کنند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده سلول های بنیادی سرطان پروستات می توانند ظاهر فیزیکی یا فنوتیپ خود را تغییر دهند و از نوعی به نوع دیگر تبدیل شوند. این محققین به دنبال این مطلب هستند که ببینند آیا این مرحله کذار ثابت است یا متغیر و به دنبال آن  در پی شناسایی دارو یا داروهایی برای متوقف کردن این مرحله می باشند.

پایان مطلب/  

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه