تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 دی 1390
تبدیل سلول های بنیادی بند ناف به سلول های عصبی امیدی برای درمان صدمات طناب نخاعی و MS

  تبدیل سلول های بنیادی بند ناف به سلول های عصبی امیدی برای درمان صدمات طناب نخاعی و MS

برای اولین بار ، سلول های بنیادی بند ناف به انواع دیگری از سلول ها تبدیل شده است، که در نهایت ممکن است منجر به گزینه های درمانی جدید برای آسیب طناب نخاعی و MS  شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان؛ برای سلول های بنیادی بند ناف معضل اخلاقی سلول های بنیادی جنینی مطرح نیست زیرا این سلولها از منبعی که در نهایت دور انداخته می شود بدست می آیند. یکی دیگرازمزایای مهم سلول های بند ناف عدم برانگیختن واکنش سیستم دفاعی بدن است که استفاده بالقوه آن را  دردرمان های پزشکی ممکن ساخته است.
Hedvika Davis ، محقق آزمایشگاه Hickman ، برای اولین بارموفق به تبدیل سلول های بنیادی بند ناف به الیگودندروسیت ها( ساختارهای سلولی حیاتی که اعصاب مغزونخاع را عایق بندی می کنند ) شد.
در آزمایش های اولیه ، او دریافت که نوراپی نفرین ، همراه با دیگرفاکتورهای رشد سلول های بنیادی ، سبب تبدیل وتمایز سلول های بنیادی بند ناف به الیگودندروسیت ها می شوند. اما سلول های رشد یافته  کمی پس ازرسیدن به  سطحی مشابه به آنچه در سیستم عصبی انسان یافت می شود متوقف شدند.
او دریافت که علاوه برمواد شیمیایی ، محیط فیزیکی نیزممکن است مهم باشد.
بنابراین یک محیط سه بعدی را برای رشد سلول ها طراحی کرد. پس از اعمال این تغییر و استفاده از نور اپی نفرین و دیگر مواد شیمیایی ، سلول ها به طور کامل به الیگو دندروسیت های بالغ تبدیل شدند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه