تاریخ انتشار: یکشنبه 17 آذر 1392
درمان شکستگی های استخوانی صعب العلاج با سلول های بنیادی CD34+

  درمان شکستگی های استخوانی صعب العلاج با سلول های بنیادی CD34+

مطالعات توان مجموعه ای از سلول های بنیادی به نام CD34+ را برای درمان شکستگی های استخوانی صعب العلاج نشان داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnewsday،در حالی که اغلب بیماران با شکستگی استخوان  با مشکلات کم و بیش زیاد ترمیم می شوند اما تقریبا 10 درصد از این شکستگی ها ترمیم نمی شوند. این مساله می تواند منجر به شماری از عوارض جانبی ناخواسته از عفونت گرفته تا فقدان استخوان شود و این مشکل احتیاج به درمان های شدید با چندین عمل جراحی و بستری شدن های طولانی مدت دارد.
به همین دلیل استفاده از سلول های بنیادی برای درمان می تواند گزینه ای مناسب باشد. سلول های CD34+ خون محیطی انسانی بالغ شامل نوعی از سلول های بنیادی فراوان به نام سلول های پیش ساز اندوتلیالی هستند که به همان فراوانی سلول های بنیادی خون ساز است و می توانند کاندیدای مناسب برای درمان باشند.
با این وجود، انواع مختلف سلول های بنیادی که برای پتانسیل درمانی شان برای ترمیم استخوان مورد تست واقع شده بودند هیچ کدام  پتانسیل سلول های بنیادی CD34+ را نداشتند.
در مطالعه ای که به منظور امنیت، سهولت و کارایی سلول های CD34+ اتولوگ در بیمارانی با این نوع شکستگی صورت گرفت هفت بیمار بعد از این که  پیوند استخوانی را دریافت کردند با سلول های بنیادی درمان شدند. در همه موارد یکپارچگی بافت استخوانی به خوبی صورت گرفته بود و به طور میانگین 16 هفته بعد از دریافت این سلول ها درمان و ترمیم به خوبی صورت گرفته بود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه