تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 آذر 1392
ارتباط استرس والدینی با چاقی در کودکان

  ارتباط استرس والدینی با چاقی در کودکان

مطالعات نشان داده است که کودکانی که والدین شان سطوح بالایی از استرس را دارا هستند، ایندکس توده بدنی یا BMI حدود دو درصد بیشتر از کودکانی که والدین آن ها دچار استرس کمتری هستند را دارا هستند. هم چنین در این مطالعه کودکان با استرس والدینی بیشتر سرعت افزایش وزنی حدود 7 درصد بیشتر در مقایسه با سایر کودکان داشتند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، این ارقام شاید به ظاهر بسیار کوچک باشند اما این مقدار در کودکان که در آنها عادات تمرینی و بدنی و غذا خوردن در حال تکوین و توسعه است بسیار مهم است. و از طرف دیگر اگر این افزایش وزن ادامه داشته باشد و تمام عمر را در برگیرد می تواند شرایط خطرناکی را برای سلامتی فرد ایجاد کند.

شاخص BMI کودکان هر ساله اندازه گیری شد. والدین آن ها نیز موظف به پرکردن پرسش نامه ای بودند که در آن از افراد خواسته شده بود پاسخ دهندکه مثلا در ماه گذشته چند بار توانسته بودند مسایل مهم زندگی شان را کنترل کنند یا بالعکس و  آیا مسایلی که آن ها قادر به کنترل آن نبوده اند تا چه حد مشکل بوده که آن ها نتوانسته اند از پس آن برآیند.

دکتر Shankardass می گوید: مشخص نیست چرا این رابطه بین استرس و چاقی وجود دارد. وی ادامه می دهد که والدین می توانند رفتارشان را زمانی که دچار استرس می شوند تغییر دهند .

استرس والدینی می تواند در کودکان نیز ایجاد استرس کند و درنتیجه منجر به خوردن بیشتر یا ورزش کمتر شود. یا این که استرس منجر به تغییرات بیولوژیکی می شود که منجر به افزایش وزن می شود.

این محققین می گویند که کمک کردن به والدین در تغییر رفتار استرس زایشان می تواند در بهبود شرایط خانه و  سلامتی فرزندان تاثیرگذار باشد که این می تواند در نتیجه شرایطی مانند اطمینان از تهیه غذای سالم باشد.

کودکی دورانی است که شخصیت رفتاری فرد شکل می گیرد و فرد می تواند یاد بگیرد که چگونه با استرس مقابله کند، چگونه غذا بخورد و چگونه فعالیت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه