تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 آذر 1392
گرفتگی عروق قلب نخستين عامل مرگ و میر در ايران و دنيا

  گرفتگی عروق قلب نخستين عامل مرگ و میر در ايران و دنيا

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: حوادث ناشی از گرفتگی قلب و عروق در حالي به عنوان یک معضل جدی در همه كشورها به شمار مي رود كه در حال حاضر به عنوان اولین عامل مرگ و میر انسانها نيز محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از مهر، دكتر مسعود قاسمي در آستانه برگزاری اولین همایش آتروترومبوز که روز جمعه 22 آذر ماه جاری با همکاری انجمن آترواسکلروزایران، انجمن سکته مغزی، انجمن قلب ایران و انجمن اینترونشنال کاردیولوژی در هتل آزادی تهران برگزار می شود، افزود: گرفتگي عروق قلب در افراد با سنین مختلف دیده می شود اما طبق آمارهاي موجود، اين بيماري در مردان شایعتر از زنان است.
 
وی با بيان اينكه اين بيماري در سنین 35 تا 40 سالگی و در خانمها بعد از سن یائسگی (حدود 55 سالگی) رخ مي دهد، خاطرنشان كرد: افراد در معرض فاکتورهای خطر، نظیر فشار خون، دیابت، چاقی، مصرف سیگار و همچنین زمینه ارثی بیشتر درگیر آتروترمبوز (ایجاد لخته روی پلاکهای چربی یا آترومی در دیواره عروق) می شوند و از این رو باید کنترل و مراجعه به پزشک به شدت جدی گرفته شود.
 
عضو انجمن قلب آمريكا تصريح كرد: به طور کلی افراد با رعایت برنامه غذایی صحیح (اصلاح سبک زندگی) اجتناب از افزایش وزن و در صورت مصرف دارو و اجتناب از قطع خودسرانه آن، در کاهش ابتلا به تصلب شرایین و حتی حذف آن کمک شايان توجهي مي توانند داشته باشند.
 
قاسمي خاطرنشان كرد: بر اثر پدیده آتروترومبوز، جدار رگ آسیب پذیر می شود و موجب ایجاد برجستگی در رگ مي شود سپس پرده ای که روی لایه ضعیف سلولی از داخل رگ کشیده شده پاره می شود و همین پارگی با ایجاد  لختگی، عامل اصلی ابتلا به بيماريهای قلبی و عروقی می شود.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه