تاریخ انتشار: شنبه 23 آذر 1392
نتایج امید بخش دارویی جدید برای سرطان سینه

  نتایج امید بخش دارویی جدید برای سرطان سینه

فاز یک آزمایشات بالینی دارویی به نام endoxifen نشان داده است که این دارو بی خطر است و می تواند به عنوان یک داروی ضد سرطان برای زنان مبتلا به سرطان سینه به کار رود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، یافته های گروهی از پژوهشگران در مورد داروی endoxifen که شکل فعالی ازیک داروی ضد سرطان به نام tamoxifen است، نشان می دهد که endoxifen شاید درمان بهتری برای برخی اززنان مبتلا به سرطان سینه که اصطلاحا استروژن مثبت نامیده می شوند، باشد به ویژه در بیمارانی که به tamoxifen ومهارکنندگان
 aromatase پاسخ نمی دهند. محققان در یافته اند زمانی که endoxifen به کار می رود سطح endoxifen در مقایسه با زمانی که tamoxifen تجویز می شود 60 برابر است. آن ها می گویند شواهدی وجود دارد که عود سرطان در پی هورمون درمانی با داروهایی نظیرمهارکنندگان aromatase، fulvestrant و  tamoxifen دیده می شود. tamoxifen یک داروی هورمون درمانی است که 40 سال است برای کاهش خطر سرطان سینه و جلوگیری از آن استفاده می شود. مطالعات قبلی نشان داده اند که کاهش سطح آنزیمی به نام CYP2D6 و غلظت پایین endoxifen خطر عود و پیشرفت سرطان درمان شده با tamoxifen را افزایش می دهد. این گروه از محققان از سال 2008 مطالعات خود را بر روی  endoxifen آغاز کرده اند و ماده ای به نام Z-endoxifen   hydrochloride یا endoxifen را ساخته و در تحقیقات خود قبل از آزمایشات بالینی از آن استفاده کرده اند و بالاخره به تازگی این دارو آزمایشات بالینی را نیز پشت سر گداشته است. آن ها endoxifen را روزانه برای  22 زن مبتلا به سرطان سینه که estrogen-receptor بودند به  کار برده اند. این زنان به هورمون درمانی مقاوم بودند. دارو با دوز بالای 160 میلی گرم در روز ایمن و بدون سمیت تشخیص داده شده است. پژوهشگران اکنون به دنبال یافتن دوز بهینه این دارو برای زنان میتلا به سرطان سینه هستند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه