تاریخ انتشار: یکشنبه 24 آذر 1392
اهداف پروژه سلول های بنیادی پارکینسون مورد تایید قرار گرفت

  اهداف پروژه سلول های بنیادی پارکینسون مورد تایید قرار گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا مطالعات درمانی با استفاده از سلول های بنیادی را برای درمان پارکینسون مورد تایید قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازutsandiego، اگر همه چیز خوب پیش رود، سازمان غذا و داروی آمریکا یک روش جدید برای جایگزین کردن سلول های مغزی تخریب شده در پارکینسون را مورد تصویب قرار خواهد داد. در این جا سلول های جدید از رشد سلول های پوست خود فرد بیمار بوجود می آیند که توانایی حرکت را به صورت طبیعی در این بیماران احیا خواهد کرد.

 از آن جایی که در این روش از سلول های خود فرد برای تولید سلول های مغزی جدید استفاده می شود، دیگر نیازی به داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی نخواهد بود. به طور ایده­آل، این بیماران دیگر نیازی به استفاده از داروها و مراقبت های پزشکی نخواهند داشت و می توانند برای سال ها یا تا آخر عمر فعالیت طبیعی را از سر گیرند.

این پروژه به صورت مشترک بین چندین موسسه صورت گرفت.

از سال 2011 تمرکز این انسیتوها روی سلول های بنیادی جنینی مصنوعی بوده است که آن ها را سلول های بنیادی پرتوان القا شده می نامند و آن ها را به سلول های مغزی مورد نظر تبدیل کرده اند.

مطالعات صورت گرفته با استفاده از مدل های حیوانی نشان داده است که به کار بردن این سلول های بنیادی پرتوان می تواند از نظر امنیت مطالعاتی مفید باشد و استفاده از آن ها علایم خوبی را از بهبود در افراد نشان داد.

در ژانویه، این محققین FDA را به منظور گرفتن تصویب نهایی استفاده از این سلول ها برای درمان ملاقات کردند و گزارش داده اند که موفقیت در مطالعات حیوانی می تواند نتایج امیدوار کننده ای در بهبود بیماری پارکینسون داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه