تاریخ انتشار: یکشنبه 24 آذر 1392
همایش بزرگداشت بیستمین سال فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی برگزار شد

  همایش بزرگداشت بیستمین سال فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی برگزار شد

همایش بزرگداشت بیستمین سال فعالیت یونسکو در حوزه فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی و دهمین سال فعالیت کمیته ملی اخلاق زیستی برگزار شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش خبرنگار بنیان، این همایش از سوی کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری کمیسیون ملی یونسکو در 24 آذر 92 از ساعت 8 تا 14 در تالار عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور نمایندگان سازمان ها و نهادهای مرتبط و صاحب نظران و فعالین این حوزه برگزارشد.

این همایش با همکاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، پژوهشگاه ابن سینا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، خانه اندیشمندان علوم انسانی، پژوهشگاه رویان، سازمان نظام پزشکی، سازمان پزشکی قانونی و شرکت فناوری بن یاخته های رویان برگزار شد.

در بخش افتتاحیه این همایش؛  دکتر محمد مهدی آخوندی، رئیس کمیته اخلاق زیستی و رییس پژوهشگاه ابن سینا، دکتر مصطفی محقق داماد، مدیر گروه حقوق اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی و دکتر حسین مهرپور، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند.

دکتر آخوندی در افتتاحیه این همایش با اشاره به پیشرفت روزافزون علمی گفت: هر روز پیشرفت های جدیدی در علوم زیستی شکل می گیرد اما ازامی ندارد همه پیشرفت ها در جهت سلامت و به نفع انسان باشد.هر پیشرفتی هر چقدر هم به نفع انسان باشد به ضرر وی هم می تواند باشد.بنابراین ناچاریم ابعاد مختلف این دستاوردها را حل کنیم تا امکان استفاده از آن ها به وجود بیاید.
در ادامه دکتر مهرپور با تاکید بر اینکه 3جلسه در کمیته معاهدات و توصیه‌های یونسکو به عنوان نماینده ایران حضور پیدا کرده است گفت: تمام پیشرفت‌ها و ابزارها و استعدادهایی که خداوند به انسان داده، باید با رعایت اخلاق باشد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه