تاریخ انتشار: شنبه 08 بهمن 1390
کشف پروتئینی که می تواند به کشف داروی جدید HIV منجر شود

  کشف پروتئینی که می تواند به کشف داروی جدید HIV منجر شود

گروهی ازمحققان دانشکده بهداشت جان هاپکینز اخیرا پروتئین جدیدی را کشف کردند که ویروس HIV را قادر به نابود کردن سلول های انسانی می سازد. این یافته به طور بالقوه می تواند به داروی جدیدی برای درمان HIV منجر شود.این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ؛ HIV ویروس بیماریزای کوچک اما موثراست که حدود 15 پروتئین را شامل می شود و می تواند در ترکیب های مختلف با بیش از 30،000 پروتئین در سلول انسان عمل کند.
 APOBEC3G  یک پروتئین انسانی است که دارای قدرت جهش زایی درژنوم HIV و جلوگیری از عفونت آن است. اما یک پروتئین HIV به نام Vif  موجب تضعیف  APOBEC3G قبل ازآغاز فعالیت ضد ویروسی آن می شود.
محققان با تمرکز بر تعامل بین Vif و APOBEC3G  دریافتند که پروتئین دیگری به نام CBF - SS عامل کلیدی مورد نیاز برای تخریب APOBEC3G می باشد.
Sean L. Evans ، دانشجوی دکترا درگروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی مولکولی و نویسنده ارشد این مطالعه گفت :" شناسایی  CBF - ß تنها یک تکه از پازل است ، اما این کشف مهمی است. پروتئین APOBEC3G انسانی به منظور تضعیف اچ آی وی طراحی شده است ، اما این ویروس مکانیزم مقابله با این عامل ضد ویروسی را می داند."
در حال حاضر بیش از 20 درمان ضد ویروسی اچ آی وی  تایید شده است ، که بعضی از آنها تعاملات پروتئینی بین ویروس ها و انسان را مورد هدف قرار می دهند. با این حال ، شکست خوردن داروها و ظهور انواع مقاومت در برابرداروها لزوم پیشبرد این پژوهش وگسترش مستمر تعدادی از داروهای جدید اچ آی وی را نشان می دهد.
 اکنون که دانشمندان CBF - SS را شناسایی کرده اند گام بعدی، آزمایش مهارکننده های مختلف و درمانهای دارویی بالقوه برای تعیین آنهایی که در تعامل بین CBF و Vif اختلال ایجاد کرده و در نهایت از تخریب APOBEC3G جلوگیری می کنند خواهد بود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه