تاریخ انتشار: شنبه 08 بهمن 1390
سه جایگاه ژنتیکی جدید در ارتباط با سرطان پستان شناسایی شد

  سه جایگاه ژنتیکی جدید در ارتباط با سرطان پستان شناسایی شد

محققان سه جایگاه ژنتیکی جدید را درارتباط با افزایش حساسیت به سرطان پستان شناسایی کردند. همانگونه که در مقاله منتشر شده در نشریه Nature Genetics  شرح داده شده است ،این سه جایگاه جدید به 22  جایگاه قبلی که قبلا یافت شده و به نظر می رسد با غده پستان ، رشد استخوان و سیگنالینگ گیرنده استروژن در ارتباط است اضافه خواهد شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ سرطان پستان شایع ترین شکل سرطان در زنان است ، هر ساله ، حدود یک میلیون زن مبتلا به آن شناسایی شده و 400.000  نفر در اثر آن جان خود را از دست می دهند.
برای پیدا کردن این جایگاههای ژنتیکی جدید ، محققان تاریخچه بیماری 57،000 بیمارمبتلا به سرطان پستان و 58000 پروفایل ژنومی زنانی که هرگز به این بیماری مبتلا نشده اند را مورد مطالعه قرار دادند. آنها بر 72 پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی خاص که دریک باز در DNA متفاوت بودند متمرکز شدند. به طور خاص ، آنها دریافتند که سه پلی مورفیسم تنها درگروه کوچکی از کروموزوم ها وجود دارد.
متاسفانه ، جایگاههای ژنتیکی تازه یافت شده ،تنها در0.7 درصد موارد سرطان پستان نقش دارد، وهنگامی که به 22 جایگاه قبلی اضافه می شود تنها نه درصد از تمام موارد شناخته شده ژنتیکی را در بر می گیرد. این بدین معنی است که نتایج جدید علاوه برافزودن به حجم اطلاعات قبلی به گسترش پایه ای دانش سرطان نیز کمک می کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه