تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 دی 1392
اولین واکسن سرطان مغز در اروپا زیر نظر جراح ایرانی آزمایش شد

  اولین واکسن سرطان مغز در اروپا زیر نظر جراح ایرانی آزمایش شد

برای اولین بار در اروپا یک گروه از محققان و پزشکان در کینگز کالج لندن زیر نظر دکتر کیومرث اشکان جراح ایرانی، واکسن سرطان مغز را بر روی یک بیمار 62 ساله آزمایش کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از رسانه های انگلیسی محققان، این واکسن را روی 300 بیمار آزمایش خواهند کرد تا تاثیر این شیوه درمانی دقیقا روشن شود.
 
بیمارستان کنیگز کالج لندن تنها بیمارستان اروپایی در میان پنجاه بیمارستانی است که آزمایش چنین واکسنی را شروع کرده اند.
 
اوایل امسال پزشکان تشخیص دادند رابرت دیمِگِر بازیگر 62 ساله تئاتر و تلویزیون به بدخیم ترین و مهاجم ترین نوع تومور مغزی یعنی گلیوبلاستوما مبتلا شده است.
 
در آن زمان دیمگر در حال بازی در نمایش اتللو بود و علائم بیماری با احساس بی حسی در فک، ناتوانی در برداشتن اشیا و سپس تشنج در او بروز کرد.
 
او گفته است که یک ماه بعد تشخیص دادند تومور مغزی دارم و چند روز بعد مرا جراحی کردند اما پیش از جراحی به آقای دیمگر پیشنهاد شد تا اولین بیماری در اروپا باشد که واکسن سرطان مغز رویش آزمایش می شود.
 
دیمگر می گوید آنها در واقع به من پیشنهاد کردند تا خوکچه آزمایشگاهی باشم، اولین نفر در اروپا و من فکر کردم هرچیزی که به من و همچنین دیگران شانس بهتری برای زنده ماندن بدهد ارزش امتحان کردن را دارد.
 
او گفته است که من هم مثل هر کسی می خواهم مثلا 25 سال بیشتر زندگی کنم، این واکسن ممکن است موثر نباشد اما شانس زنده ماندن را مطمئنا بیشتر خواهد کرد.
 
جراحان سعی کردند تا حد امکان تومور را خارج کنند. سپس تومور را در شرایط آزمایشگاهی در کنار سلول های دندریتی قرار دادند.
 
به گزارش ایرنا بی بی سی در ادامه این گزارش افزود: دکتر اشکان گفت که نیاز مبرمی به درمان های جدید و بهتر سرطان های مغز وجود دارد چون حتی وقتی به نظر می رسد دو بیمار تومور مشابهی دارند باز هم این تومورها بخصوص از نظر ژنتیکی با هم تفاوت های زیادی دارند.
 
به گفته وی، تجویز یک درمان برای همه احتمالا بهترین روش نیست و درمان باید برای هر بیمار جداگانه طراحی و اجرا شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه