تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 دی 1392
لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها نقش بسزایی دارد
رییس هشتمین همایش انجمن لیزر پزشکی ایران :

  لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها نقش بسزایی دارد

دکتر رضا فکر آزاد گفت: بسیاری تا نام لیزر را می شنوند ، حوزه زیبایی برایشان تداعی می شود در حالی که کاربرد لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان بیماری های چشم ، پوست ، جراحی ها و فتو دینامیک تراپی و فیزیوتراپی به وضوح مشاهده شده است .
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، در مراسم افتتاحیه همایش کاربرد لیزر در تشخیص و درمان سرطان که صبح امروز( چهارشنبه) 4 دی ماه و در آستانه 7 دی ماه روز كودكان بهبود یافته از سرطان محک، در بیمارستان فوق تخصصی محک تهران برگزار شد، جمعی از متخصصان و کارشناسان این حوزه حضور داشتند.
دکتر رضا فکر آزاد رییس هشتمین کنگره انجمن لیزر ایران گفت: هدف از برگزاری این همایش بالابردن سطح کیفیت دانسته ها در علوم پایه دانش لیزر، بررسی مشکلات مرتبط با لیزر و ارائه آخرین یافته ها در خصوص نقش لیزر در تشخیص و کنترل سرطان است .
وی ادامه داد: مهمترین رویکرد هشتمین همایش انجمن لیزر ایران، کاربرد تکنولوژی لیزر در کنترل انواع سرطان است که آخرین یافته ها و نوآوری های مرتبط با لیزر در این حیطه در این همایش ارائه خواهد شد.
وی تصریح کرد: نوآوری ها  و کاربرد لیزر در  پیشگیری،تشخیص و درمان سرطان، عوارض لیزر درمانی سرطان، تداخلات لیزر درمانی با سایر درمان های سرطان، انواع روش ها در درمان سرطان های بدخیم، کاربرد لیزر برای کنترل دردهای سرطانی، بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی  و کاربرد لیزر در بیماریهای بدخیم  کودکان از مهم ترین محورهای این همایش هستند.
او ادامه داد: در این همایش برای نخستین بار میان بیماران با پزشکان شاخه لیزر، ارتباطی مستقیم برقرار می شود و بیماران و پزشکان به طرح بیماری و درمان آنها می پردازند.
فکر آزاد خاطر نشان کرد: 20 انجمن و مرکز تحقیقات کشور مانند دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه ارتش، انجمن های پزشکی سرطان، جراحان عمومی و داخلی ایران در برگزاری این همایش سهم بسزایی داشته اند.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه لیزر آسیب کمتری به بیمار می زند، عنوان کرد: کشور ما در زمینه پزشکی لیزری همپای بسیاری از کشورهای پیشگام در این رشته گام بر می دارد و در آینده ای نه چندان دور این امکان را خواهیم داشت که یکی از قطب های علمی این رشته در جهان باشیم.
هشتمین همایش انجمن لیزر پزشکی ایران با نگاهی نو به کاربرد لیزر در درمان سرطان از 4 تا 6 دی ماه در بیمارستان محک برگزار می شود.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه